Ga naar inhoud

Schilfers


Kevin En Celine

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Mijn konijn Shelsea heeft last van (dikke) schilfers rond haar staartje en soms op de rug op 1 plaats waar ze een donkerder plekje heeft. 

Het raare is. 

Ik heb ze al veel laten onderzoeken bij De dierenarts en ze vinden niks. 

Medicatie tegen schimmel helpt niet en onder de microscoop geen mijt te zien. 

Ik krijg de schilfers alleen maar los als ik haar gewassen heb met babyshampoo en daarna de schilfers heel goed smeer met babyolie zoals de baby's hun hoofdje. Het is wel lastig om steeds het beestje op te jagen en in bad te stoppen. 

Maar probeer ik de schilfers zo zonder olie los te krijgen krijgt ze open wondjes en met de olie laat het mooi los. 

 

Help mn chelsea je aub... 

We zoeken nu al zo lang 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebeurd er als je helemaal niets doet, dus er helemaal vanaf blijft, niet wast, geen olie, niets. Wordt het dan erger of minder? Heb je er misschien een foto van? 

 

Heeft ze er last/jeuk van? Wat voor voeding krijgt ze, wat voor hooi soort? Kan het een voedingsallergie zijn? Een hooimijt allergie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen wassen: echt nooit meer doen, dat is echt heel slecht. En baby producten gebruiken ook. Daar gaat de hele vacht van naar de haaien en voor je konijn is het een afschuwelijke ervaring. Als jouw dierenarts je dit geadviseerd had zou ik daar niet meer terug gaan.

Vervelend dat de dierenarts niks kan vinden, het klinkt toch echt wel als mijt. Ik zou toch preventief een pipet Stronghold kitten in het nekje doen. Geen ander middel gebruiken, alleen Stronghold is veilig voor konijnen. Verkrijgbaar bij de dierenarts. Niet goedkoop, wel effectief en beschermt ook nog eens tegen andere vervelende beestjes. Zo lang had je daar niet naar hoeven zoeken, het staat uitgebreid op internet en ook je dierenarts had dit kunnen adviseren.

Is het geen mijt, dan maakt het niet uit als je Stronghold gebruikt hebt. 

Is je konijn alleen trouwens.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .