Ga naar inhoud

Nieuwe konijntjes


Bunnyland

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ga straks mijn twee nieuwe konijntjes ophalen. Nu vroeg ik mij het een en ander af. Ik wil mijn konijntjes na verloop van tijd graag tam maken. Ik heb al verschillende sites hierover bezocht, maar die spreken elkaar vaak tegen. Daarom dat ik benieuwd was naar jullie aanpak!

 

- Hebben jullie het konijntje onmiddellijk zitten aaien op weg naar huis om het gerust te stellen of net wat rust gegund?

- Hebben jullie je konijn onmiddellijk in zijn definitieve verblijf gezet (wat in mijn geval buiten is) of hebben jullie ze eerst even binnen gehouden om er een band mee te smeden?

 

Dat waren zowat mijn twee belangrijkste vragen, maar alle andere tips zijn zeer zeker ook welkom!!!

 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gun de konijntjes eerst wat rust en ja, ik zet ze gelijk in het het definitieve verblijf zodat ze eerst rustig kunnen wennen en een veilig gevoel krijgen. Tam maken komt later, de eerste week doe ik daar niet veel aan. Eerst zorgen dat ze rust krijgen, naar een dierenarts gaan voor een gezondheidscontrole en wennen aan jouw routine en de nieuwe omgeving.

Als je ze met z'n tweetjes ophaalt en ze kunnen in één reismandje zou ik dat wel doen, dan hebben ze namelijk steun aan elkaar.

 

Waar ga je je konijnen ophalen?

 

Hier staan veel tips in:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/informatie/hoe-maak-je-een-konijn-tam/

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ze wat meer gewend zijn, en je kunt er bij gaan zitten op je hurken of kleermakerszit, dan lok ik ze altijd met wat lekkere groentes... Werkt geheid, maar of ze nu mij nou erg aardig vinden, haha. :p Ze zeggen weleens dat katten personeel hebben, maar konijnen kunnen er ook wat van...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allebei,

 

Bedankt voor jullie reactie! De konijntjes komen van kennissen met een nestje. 

 

Het is ondertussen dag 2 en de konijntjes huppelen vrolijk rond en hebben al veel binkies gemaakt. :) Het was grappig om te zien hoe, toen ik ze uit de mand haalde, ze alle 2 eerst even naar mij toekwamen en me helemaal besnuffelden. Ik heb de indruk dat het tam maken vlot gaat gaan. Toen ik vandaag eten bracht, kwamen ze weer spontaan naar me toe, dus dan ben ik er maar even bij gaan liggen! Vrolijk sprongen ze op mijn rug en over mijn benen! :)

 

Hier nog enkele fotootjes van de nieuwe aanwisten!

 

 

36916337_10156466775219719_5110765770887921664_n.jpg

36926089_1326084037494945_684624985347588096_n.jpg

36949242_10156466786199719_9014519708669444096_n.jpg

37010148_10156466778779719_9023638907786362880_n.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .