Ga naar inhoud

Geadopteerd konijn zien sterven


Danisha Vos

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, 

 

Ik heb vorige week een konijntje geadopteerd uit erbarmelijke omstandigheden. Ik heb een grote kooi gegeven, laten enten, vers hooi en heel goed gelet op wat hij moest eten en drinken. 

Hij mocht per dag 5 uur buiten de kooi. Het leek een gelukkig konijntje dat zelfs soms geknuffeld wilde worden. 

Vannacht schrok ik wakker van een aantal piepjes en gerammel aan de kooi.

Hij was aan het proberen uit het hok te ontsnappen. Op een begeven moment begaf de plank van het houten hok/kooigeval het en het konijn schoot eronderuit. Het was donker en ik zag het niet goed dus ik aarzelde even. Toen pas zag ik dat hij heel snel lag te spartelen en rondjes draaide op zijn zij. Toen ik erheen rende was het al te laat en lag mijn konijntje dood op de vloer.

 

Ik ben ontroostbaar en ik kan een schuldgevoel niet onderdrukken. Weet iemand hoe mijn konijntje overleden kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik op zich wel, maar het kan wel veel antwoorden geven op vragen. En mijn ervaring is dat er echt wel heel netjes en respectvol met de dieren omgegaan wordt. Het is niet dat ze op een "slagerstafel" belanden, zoals sommige mensen zich voorstellen. Je hebt zelfs de keuze om het konijntje na afloop netjes te laten cremeren. 

 

Op deze website van de universiteit utrecht staat het wel netjes uitgelegd: https://www.uu.nl/onderzoek/veterinair-pathologisch-diagnostisch-centrum/diagnostiekinsturen-materiaal/sectie

 

Edit, ik plaatste de dierenartsen info link, dit is de link met info voor particulieren: https://www.uu.nl/onderzoek/veterinair-pathologisch-diagnostisch-centrum/informatie-voor-diereigenaren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .