Ga naar inhoud

EC, dwangvoederen: wanneer verbetering?


Muurbloempje

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Een tijdje geleden postte ik over mijn konijntje James die EC had en waarbij zich dit uitte aan het oogje. Inmiddels gaat het heel goed met hem en hebben we sinds 5 weken een tweede jong konijntje, Lilly. Nu 3,5 maand.. Helaas is het gisteren plots ineens mis gegaan. Ze kwam niet uit haar kooi en ik vertrouwde dit niet helemaal. Daarna wilde ik haar eruit halen en probeerde ze weg te komen. Ze kiepte vrijwel meteen om en draaide heel veel rondjes met haar hoofd. Daarna tolden haar ogen alle kanten uit. Heel naar en akelig om te zien. We zijn direct smiddags naar de spoedkliniek in Utrecht gegaan waar de twijfel kort bestond uit een middenoorinfectie, EC of iets in haar hersenen. De tweede dierenarts die naar haar oren keek vond dit niet ernstig genoeg verdikt en stelde EC vast.  Dus weer aan de panacur, aparte kooi nu en James ook mee behandelen.  Tevens dwangvoer meegekregen, want ze eet niet.  Vanmorgen zag ze er zwakker uit dan gisteren en ze heeft vannacht wederom niet gegeten of gedronken.  Ik ga haar zo voor de tweede keer dwang voederen en water toestoppen. 

 

Binnen welke tijd zou ik verbetering moeten gaan zien? Ze draait ook nog steeds met haar ogen af en toe.  Een soort van spasme lijkt het wel. Verder is ze heel rustig en suffig. James heeft dit nooit zo gehad als haar dus ik maak me toch wel enorme zorgen. 

 

Tips e.d. zijn heel erg welkom. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschilt echt per konijn hoe snel je verbetering ziet. Het ene konijn knapt in een paar dagen al zichbaar op, terwijl het bij een ander konijn wel 2-3 of zelf 4 weken kan duren. Het is wel zo dat hoe eerder je er bij bent en start met de behandeling, hoe groter de kans op een goed herstel.  Dus wat dat betreft ben je er gelukkig snel bij.  Ik zou zeggen lees de andere verhalen van mensen met EC konijntjes hier in het forumonderdeel door, dan heb je wat andere verhalen om mee te vergelijken. 

 

Ik wens je in ieder geval heel veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat nu inderdaad stukken beter al eet ze nog steeds niet goed. Maar ze rent alweer rond alsof er niks aan de hand is geweest. Spuugt alleen haar blinde darm keutels uit zag ik net. Maar dat doet ze wel vaker.  Begin me af te vragen of het niks in de hersenen is geweest omdat ze zo snel weer de oude begint te worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .