Ga naar inhoud

Konijn tand door lip


Dilara

Aanbevolen berichten

Hallo guys,

 

mijn konijn is ongeveer 45 minuten geleden best wel hard gevallen waardoor hij een klein wondje op zijn lip heeft door zijn tand. Ik heb gelijk de DA gebeld en doordat ik gelijk uit paniek belde zei ze dat ik even moest kijken of hij ging lopen, eten en drinken. We hadden afgesproken dat ik haar na een kwartiertje op de hoogte ging stellen. 

 

Na niet eens 5 minuten ging hij hooi eten en gewoon lopen ( er was verder niks met hem alleen zijn lipje) daarna gaf ik wat brokjes en hij ging gelijk eten en daarna mocht hij in de tuin spelen ( het is een binnenkonijn ) hij huppult nu vrolijk rond. Dus de DA zei dat het niet ernstig was aangezien hij alles doet en het maar om een klein wondje gaat aan de buitenkant maar moet het even in de gaten houden ( ondertussen al uur verder en nog steeds normaal gedrag en vrolijk) 

 

ik vroeg me nu af of jullie dit ook wel eens hebben meegemaakt en hoe het is verzorgd. Ik heb ol advies honingzalf besteld die krijg ik morgen binnen en die ga ik een aantal keer per dag smeren. Dus als ik meer kan doen tips zijn welkom :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet gaan smeren, maar hem gewoon lekker met rust laten. Hij heeft nergens last van zo te horen, dus ik zou me niet te druk maken. Bovendien wordt het warm, dus dan is al dat getuttel alleen maar belastend.

Wel even goed zijn voortanden bekijken, maar dat heb je misschien al gedaan. Ik heb dit 1 keer gehad, waarbij 1 tand afgebroken was, waardoor ze uiteindelijk scheef gingen groeien. Heeft hij zijn voortanden nog wel?

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft zijn voortanden nog. Ik hou het idd even in de gaten voor ontstekingen oid en mocht het zo zijn dat ze scheef groeien dan is het slijpen of als dit niet helpt eruit, zijn vriendje heeft ook geen voortanden meer ( dit kwam niet door een val ). Ik ben blij dat ik weet dat het niet ernstig is ik schrik me dood ook al is het iets kleins. Ik zit al sinds dat moment bij hem in de buurt zodat ik niks mis xD Hij heeft gelukkig nergens last van. Dan heb ik dat zalfje voor de zekerheid en laat ik het van zelf genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .