Ga naar inhoud

aanvallen


Speedy_flappy

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik ben hier nieuw. wij hebben 2 konijntjes. een langharige en een hanghoor. het is de bedoeling dat er nog 3 bijkomen. 

vroeger zaten ze in een buitenhok dat je kan kopen in de winkel van hout op poten.2 boven elkaar , ze konden niet samen want ze vechten (2 mannetjes).

nu is er al 1 gecastreerd sinds dinsdag.

 

ik heb een groot huis gebouwd, en als ik de deur open zet kunnen ze in en stukje gras lopen. (alle 1 toch want de ander zit appart in een kot die in het ren staat omdat deze nogmaar gecastreerd is.

 

nu valt die andere mij aan als ik in zijn huis ga, en als ik hem in het ren laat lopen krabbelt hij door het raster van die die appart zit (die zijn neusje bloede er van)

 

enig idee hoe dat komt dat deze die niet gecastreerd is nu zo raar doet. zelfs wij vertrouwen hem niet meer.

 

komt dit omdat die gecastreerde in het kot zit waar hij vroeger inzat ? of omdat ik hem verhuisd heb naar zijn nieuwe huis ?

misschien zit er hier iemand die ons kan helpen.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 rammen kunnen maar zelden samen. Het klinkt leuk dat je 5 konijnen wil, maar op deze manier gaat dat niet werken. Groepen werken namelijk alleen als de konijnen op karakter geselecteerd worden, zodat ze ook echt met elkaar op kunnen schieten. Groepskoppelingen zijn niet echt makkelijk, zelfs de ervaren konijnenbaasjes hier op bunnybunch besteden dat vaak uit in de vorm van een koppelvakantie.  Deze twee heren gaan waarschijnlijk nooit samen kunnen.

 

Mijn tip is zorg voor twee mooie, ruime konijnenverblijven (schuilhok+ren, minimaal 2 vierkante meter per stuk, liever zelfs 4 vierkante meter per verblijf) laat ze allebei castreren, en neem ze dan allebei mee naar een konijnenopvang om via speed-dates elk een leuke eigen vriendin uit te zoeken waar ze een klik mee hebben. Dan heb je twee koppels. Koppels zijn over het algemeen veel rustiger en stabieler voor konijnen.  Je kan dan in de toekomst altijd nog kijken of je nog naar een groep zou kunnen (dus je twee koppels koppelen tot een viertal), maar ik denk niet dat dat met deze twee rammen zal lukken, persoonlijk zou ik dat dus niet doen.

 

Edit sorry ik dacht dat hij na castratie de andere ram aan viel, maar lees het nu nog een keer een zie dat hij jou aan valt. Maar castratie kan zeker angst en stress bij een konijn veroorzaken, alle veranderingen kunnen dat. En hij moet het ook nog allemaal in zijn uppie doorstaan ook. Geef hem de tijd, doe rustig aan, forceer niets. Probeer een vaste routine aan te houden ,dat vinden de meeste konijnen erg prettig. Over het algemeen komt het na een aantal weken weer goed hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

2 rammen kunnen maar zelden samen. Het klinkt leuk dat je 5 konijnen wil, maar op deze manier gaat dat niet werken. Groepen werken namelijk alleen als de konijnen op karakter geselecteerd worden, zodat ze ook echt met elkaar op kunnen schieten. Groepskoppelingen zijn niet echt makkelijk, zelfs de ervaren konijnenbaasjes hier op bunnybunch besteden dat vaak uit in de vorm van een koppelvakantie.  Deze twee heren gaan waarschijnlijk nooit samen kunnen.

 

Mijn tip is zorg voor twee mooie, ruime konijnenverblijven (schuilhok+ren, minimaal 2 vierkante meter per stuk, liever zelfs 4 vierkante meter per verblijf) laat ze allebei castreren, en neem ze dan allebei mee naar een konijnenopvang om via speed-dates elk een leuke eigen vriendin uit te zoeken waar ze een klik mee hebben. Dan heb je twee koppels. Koppels zijn over het algemeen veel rustiger en stabieler voor konijnen.  Je kan dan in de toekomst altijd nog kijken of je nog naar een groep zou kunnen (dus je twee koppels koppelen tot een viertal), maar ik denk niet dat dat met deze twee rammen zal lukken, persoonlijk zou ik dat dus niet doen.

 

Edit sorry ik dacht dat hij na castratie de andere ram aan viel, maar lees het nu nog een keer een zie dat hij jou aan valt. Maar castratie kan zeker angst en stress bij een konijn veroorzaken, alle veranderingen kunnen dat. En hij moet het ook nog allemaal in zijn uppie doorstaan ook. Geef hem de tijd, doe rustig aan, forceer niets. Probeer een vaste routine aan te houden ,dat vinden de meeste konijnen erg prettig. Over het algemeen komt het na een aantal weken weer goed hoor.

 

Hoi,

 

bedankt voor de reactie. het is wel die dat nog niet gecastreerd is die mij aanvalt nu sinds die andere gecastreerd is en in zijn oude kot van de ongecastreerde zit, en sinds de verhuis naar zijn groeter verblijf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .