Ga naar inhoud

Schijnzwanger


angeliquev

Aanbevolen berichten

Nijntje is schijnzwanger .. en maakt 2 aparte nesten. 1 nest is van hooi en is in haar rustige kamer .. de andere is vacht en maakt ze in de woonkamer .. Ze trekt vacht van haar buik,rug,zij,borst en poten .. Wat kan ik doen om haar te helpen .. en moet ik beide nesten laten liggen ? Nest in de woonkamer word lastig .. ik heb een huishoudelijke hulp .. dus ja .. dat word weg gehaald en zo blijft Nijntje haar eigen kaal plukken ..  Ze is 10 maanden en ja moet nog gesterilisseerd worden (wou ik in mei doen,maar door overlijden familie kwam het er niet van) en koppelen met een gecastreerde ram is tot op heden nog niet succesvol geworden .. Wat kan ik nog doen .. heb het er moeilijk mee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo heb jij het er daar moeilijk mee haha??? Je konijn heeft het moeilijk, maar jij... die link leg ik even niet. 

Verder vraag ik me af of dat helemaal kaal plukken alleen ligt aan schijnzwangerschap. Een dier plukt zichzelf ook kaal uit verveling en frustratie. Dus.. gauw een gecastreerde ram erbij zetten, dat castreren van de voedster kan altijd nog, dat heeft niet zo'n haast. \

Hoezo was het koppelen niet succesvol? Ben je bij een opvang geweest? Alle adviezen opgevolgd van neutrale ruimtes e.d.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Rian:

Hoezo heb jij het er daar moeilijk mee haha??? Je konijn heeft het moeilijk, maar jij... die link leg ik even niet. 

Verder vraag ik me af of dat helemaal kaal plukken alleen ligt aan schijnzwangerschap. Een dier plukt zichzelf ook kaal uit verveling en frustratie. Dus.. gauw een gecastreerde ram erbij zetten, dat castreren van de voedster kan altijd nog, dat heeft niet zo'n haast. \

Hoezo was het koppelen niet succesvol? Ben je bij een opvang geweest? Alle adviezen opgevolgd van neutrale ruimtes e.d.?

Ja ik ben een rare qua dieren .. als ik dieren zo bezig zie zoals Nijntje nu .. vind het zo rot voor haar .. 

 

Ze heeft heel veel spulletjes,ook veel gewisseld (balletjes van wilg en hard plastic,huisje,tunneltje,brug,wip wap,diverse graaf doeken etc .)  Ze heeft een eigenkamer van dik 20 vierkante meter met eigen bedje. 

 

Nou lang verhaal .. maar toen ik ze kocht in de opvang at en dronk ze nauwelijks,bij mij thuis begon ze gigantisch te drinken en te eten. Ze werd onderdrukt door de anderen konijnen. Ik heb ze een aantal keer op koppelvakantie gedaan naar die opvang,om te kijken of ze klikt met een gecastreerde ram (laatste keer was begin april,toen kwam er een familiecrisis tussen) .. iedere keer hetzelfde liedje .. Nijntje vliegt die rammen aan tot bloedens toe .. dus die opvang haalt ze dan maar uit elkaar .. Ik snap het ook niet waarom ze dat doet .. tegen mij is ze gewoon normaal ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .