Ga naar inhoud

Konijn knaagt aan tralies


Lotte98

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb 2 konijntjes (1 voedster van 6 maanden en een gecrasteerde ram van 8 maanden). Ze leven in een ruime kooi met twee verdiepingen, mogen minimaal 3 uur los per dag en vaak staat er nog een ren aan de kooi. Ook liggen er materialen in waar mijn konijnen aan kunnen knagen. Nu is vooral de voedster erg veel aan de tralies aan het knagen. Ik weet zo 1, 2, 3 niet waar het door komt, want volgens mij hoeft ze zich niet te vervelen. 

Heeft iemand een idee waar het door komt, wat ik kan doen of zie ik iets over het hoofd?

 

Groetjes,

Lotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kan doen is het verblijf flink uitbreiden. Een koppel heeft een leefruimte van 2 vierkante meter op vlak terrein nodig (verdiepingen tellen daarvoor niet mee), permanent, dus waar ze 24 uur per dag 7 dagen in de week in kunnen. En dat is de minimale leefruimte. Loslopen is leuk, maar telt niet mee voor die minimale leefruimte. Ik vermoed dat het tralieknagen in dit geval dus echt komt door niet genoeg ruimte te hebben voor een sprintje, voor een Binky, om even lekker te rennen en te jagen. 3 uur per dag los, is 21 uur per dag in de kooi....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .