Ga naar inhoud

Vervoer naar de dierenarts


JacquelineH83

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Mijn konijntje Coco is een e.cuniculi survivor dus ik ben altijd erg voorzichtig met haar. Nu moet ze af en toe naar de dierenarts, maar ze raakt altijd zo gestresst in haar reismandje. Ik heb gewoon zo'n standaard reismandje. Ze ademt dan heel erg snel en kijkt erg gestresst uit haar ogen. Ik heb heel mijn leven al konijnen gehad en ik heb het nog nooit zo meegemaakt met een konijntje.

 

Hebben jullie tips om haar kalm te krijgen? Misschien een betere reismand?  Hoe kalmeren jullie je konijn?

 

Ik aai haar af en toe en leg mijn hand op haar hoofdje want dat vindt ze fijn en daar wordt ze kalm van. Ook praat ik tegen haar en dat helpt ook wel een beetje. Maar toch, ik denk dat het beter kan. Binnenkort wil ik haar laten steriliseren en dan wil ik haar rustiger mee kunnen nemen. Afgelopen maandag kreeg ze haar prikjes en het was weer een feestje voor het arme beest.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Evee:

Heeft ze een maatje? Mijn ervaring is dat het het prettigst is voor de konijnen om samen met hun maatje in één reismand te gaan. Zo hebben ze steun aan elkaar.

 

Hi Evee,

 

Nee op dit moment alleen mijn kat! Dat gaat erg goed, maar ik wil zodra ze gesteriliseerd is een vriendje voor haar vinden. Dus er kan helaas nog niemand met haar mee.

 

Bedankt voor de link!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .