Ga naar inhoud

Zwarte thee


Muurbloempje

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Ik ben nog redelijk nieuw in konijnenland, vandaar de vraag :) 

Ik had net mijn zwarte thee met zoetjes zo goed als op, zat nog een bodempje in en mijn konijn vond dat blijkbaar erg lekker en heeft er een beetje van gedronken. Kan dit geen kwaad? Hij leek het erg lekker te vinden namelijk. 

 

Alvast bedankt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het grootste probleem is dat het caffeine bevat. En dat is niet goed voor konijnen.

 

Konijnen mogen overigens wel kruidenthee, officieel is dat natuurlijk geen thee omdat het geen theeblaadjes bevat ;) Maar hooithee, kamillethee etc. mag een konijn wel. Alleen de mensenthee soorten bevatten vaak caffeine, en dat moet je wel vermijden.  In dit artikel staat uitleg over konijnenthee: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/thee-voor-konijnen/

 

Of jouw konijn er last van gaat krijgen is denk ik afhankelijk van hoe veel thee en hoe sterk de thee precies was. Houd het konijntje wel goed in de gaten, bij twijfel zou ik toch naar een dierenarts gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een paar likjes zal het wel gaan. Ik denk dat het wel kan helpen als je zorgt dat hij verder gewoon goed eet en ook voldoende water drinkt vandaag, als het goed is wordt het volgens mij gewoon weer afgevoerd dan.

 

Voor zo ver ik weet zijn de effecten van te veel cafeine bij konijnen vrijwel gelijk aan die van mensen, slapeloosheid, snellere hartslag etc.(ik kan zou uit mijn hoofd eigenlijk niet meer bedenken maar er zijn vast meer gevolgen haha). Dus als hij opeens hyperactief door de kamer gaat racen en gek doet dan weet je waar het aan ligt. Nee, maar let wel even op de keutels en het gedrag, en bij twijfel toch even de dierenarts bellen. Maar ik vermoed (en hoop) dat het met een paar likjes wel mee gaat vallen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij ligt nu lekker te maffen in zijn kooi, ik laat hem er weer uit als ie weer wakker is en dan zal ik hem ook wat extra groen geven. Hyperactief is hij altijd wel, vind sochtends altijd veel strooisel om de kooi en de bakjes zitten ook vol :p

Bedankt voor het meedenken, wordt erg gewaardeerd :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .