Ga naar inhoud

Konijn eet geen Hooi/ groenvoer


MaureenMila

Aanbevolen berichten

Hey, 

 

ik heb een vraagje. Gister heb ik een konijntje gered van een man die het als slangenvoer wilde gebruiken... ik kan het mij niet voorstellen wat het is werkelijk waar een schat van een beestje! Maar nu is het dingetje dat Mila (zo heet ze) al 3 jaar is, en altijd alleen maar brokjes kreeg... ik heb haar natuurlijk gelijk hooi gegeven, maar dit eet ze niet! Ook groente en fruit eet ze niet... ze snuffelt eraan, maar dan houd het ook op! Volgens mij snapt ze ook gewoon niet hoe ze hooi moet eten omdat ze dat nog nooit heeft gehad?! Nu is dan mijn vraag, hoe kan ik haar leren/ stimuleren om hooi/ groenvoer te gaan eten? 

 

Brokjes eet ze wel gewoon, en ze drinkt ook goed! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit artikel staat uitleg en tips om konijnen meer hooi te laten eten.

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/hooi/

 

Groente en fruit zou ik voorlopig nog niet geven, eerst zorgen dat ze goed hooi eet. Groenvoer moet een konijn ook leren eten. Brokjes minderen, overstappen naar een betere variant, en zorgen dat ze wel hooi gaat eten. Als dat goed gaat, dan pas groenvoer introduceren, en op het laatst pas fruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .