Ga naar inhoud

Eetgedrag


Kellyvh

Aanbevolen berichten

Hoi!

Mijn konijntje eet sinds een paar dagen zonder rede (die wij kunnen bedenken) slechter :'( 

Het is vooral het hooi dat hij laat liggen en over de brokken is hij ook niet meer zo enthousiast zoals vroeger.

We zijn er al mee naar de dierenarts geweest en er is opzich niks mis mee, maar ik zie het toch niet graag dat mijn konijntje zo weinig blijft eten.

 

Ik deed nu net deze site open en ik zag de vraag of het gedrag van je konijn is verandert vanwege het voorjaar en eetgedrag stond er ook bij. 

Zou het dan aan het voorjaar kunnen liggen? 

En heeft er iemand misschien toch tips om hem terug wat meer hooi te laten eten?

 

Alvast bedankt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest voor de hand liggende oorzaak van niet of minder goed eten is gebitsproblemen.

 

Een veel gemaakte "fout" is denken dat als de dierenarts even in de mond heeft gekeken, en het is ok, gebitsproblemen dan uitgesloten zijn. Was het maar waar.

 

Door in de mond te kijken met zo een kijkertje kan een dierenarts alleen de tanden en voorste kiezen zien. Voor de achterste kiezen moet een konijn een roesje krijgen, anders is dat niet te zien. Ook kunnen problemen bij de kieswortels liggen, dan zie je niets aan de buitenkant, maar komen de problemen alleen in beeld bij een rontgenfoto.

 

Naast gebitsproblemen kunnen ook andere medische problemen oorzaak zijn van niet of minder goed eten. Denk dan bijvoorbeeld aan beginnende verstopping of een gasaanval.

 

Andere oorzaken kunnen zijn dat er iets mis is met het voer: verkeerde zak gekocht, vochtig geworden, beestjes in het voer of een productiefoutje bij de fabriek.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .