Ga naar inhoud

Konijn overleden...


elmobruce

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Vanochtend vonden wij ons konijn bijna dood in zijn binnenkooi:'(

Vervolgens zijn we gelijk naar de dierenarts gegaan, maar daar werd gezegd dat ze helaas niets meer voor hem kon betekenen. Zijn temperatuur was al naar de 33 graden gezakt, en reageerde bijna niet meer. Hij lag echt als een dood hoopje gestrekt op de tafel...

 

We begrijpen niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Gister was hij nog actief en liep hij nog met zijn poepbak te gooien en at en dronk hij nog.. Hij was vandaag precies 1 jaar oud, en is 4 weekjes geleden gecastreerd bij de dierenarts. Dit hebben wij toen laten doen omdat hij op onze hond begon te rijden en een agressief was (hij wou niet bij je zitten, dan beet hij erg). Dit werd eindelijk minder na 3 weken. Zijn vacht zag wel erg dof, maar dat kwam door de rui denk ik.. 

 

Nu vraag ik me af hebben wij iets fout gedaan? Hij kreeg basis brok zonder allemaal lekkers in zijn voerbak. Iedere dag 1 konijnensnoepje en onbeperkt hooi en soms wat groenvoer... Hij was altijd een blij ei, ook als hij in zijn kooi zat. Ook zou hij binnenkort weer lekker naar buiten gaan in zijn grote hok en er binnenkort een vriendinnetje bij krijgen, maar dit hoeft helaas niet meer:'(

 

Ik hoop t iemand een idee heeft, ik kan niets op internet vinden. We zijn echt ontroostbaar:'(

 

Op de foto was hij 10weekjes oud en mocht hij alvast zijn nieuwe woning goedkeuren(l):'(

DB04A1E1-636F-44F3-A7E6-92F74CF755D2.jpeg

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte met het grote verlies. Je geeft niet veel symptomen zodat we hier met je mee kunnen denken wat het nou heeft kunnen zijn... en het blijven dan ook altijd speculaties. Konijnen zijn zo complex. De ene dag gaat het goed en zijn ze spring levend. De andere dag zijn ze er niet meer. Nogmaals veel sterkte met verwerken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sterkte.

 

Inderdaad, bij konijnen kan het zo veel zijn, en als konijnen ziek zijn gaat het vaak ook erg snel. Was het konijntje wel ingeent? VHS (RHD) 1 en 2 kunnen voor een snelle dood zorgen zonder dat je echt iets aan de buitenkant ziet. Een gasaanval kan bijvoorbeeld ook snel gaan en daar zie je ook niets van aan de buitenkant. Maar geen idee of dat het geweest is. Als je het echt zou willen weten moet je het konijntje opsturen voor autopsie (of jouw dierenarts moet dat zelf doen). Een andere manier om er achter te komen is er helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte. Het kan soms snel gaan. Het kan best zijn dat je een konijn had dat gewoon al niet de sterkste was, konijnen zijn over het algemeen ontzettend doorgefokt en hebben allerlei mankementen die je in eerste instantie niet ontdekt. 

Ik denk dat je moet proberen je neer te leggen bij zijn dood. Het is nou eenmaal zo en je kunt niks meer voor hem doen. Hij heeft een fijn leventje bij je gehad en je hebt mooie herinneringen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de berichtjes. 

 

Ons konijn was niet ingeënt, hij zat op een bovenwoning met hoekterras. Misschien dat onze hond het virus mee heeft genomen naar huis, we zijn wel 1,5 dag naar de Veluwe geweest. Dat ze konijnenkeutels heeft gegeten, en bij thuiskomst het virus heeft overgebracht. Er zat 4,5 dag tussen thuiskomst en zijn dood.. 

 

Het zou ook goed kunnen dat het door doorfokken is gekomen dat het hem fataal is geworden, er zaten 2 nestjes baby konijntjes bij de papa en mama (kwam ik later achter via marktplaats).. Ook is hij maar heel klein gebleven, ik heb naderhand nog gevraagd om foto’s van de ouders. Deze waren behoorlijk groot Nederlands dwerghangoor x iets haasachtigs. Deze foto’s heb ik helaas niet meer, marktplaats verwijdert oude berichten automatisch helaas.. Maar zelf was hij maar iets groter dan een echt dwergkonijn..

 

We hebben hem bij de dierenarts achtergelaten, omdat wij zelf geen mogelijkheid hebben om hem te begraven in de tuin. 

 

We zijn blij dat we toch een korte tijd van hem hebben mogen genieten. Het was echt een kleine wolf in schaapskleren ;p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .