Ga naar inhoud

Ram plukt voedster kaal


KnabbelBabbel26

Aanbevolen berichten

Hallo lieve konijnenvrienden!

 

Ik zit met het volgende.

 

Sinds 2 weken heb ik een nieuw konijnenkoppel. Gaat hartstikke leuk samen. Ze zijn de beste maatjes en doen alles samen. Koppeling ging ook fantastisch.

 

Maar nu. De ex-ram plukt mijn voedster op haar rug kaal. Hij trekt het er echt met plukken uit. Ik zie geen wondjes maar er zit nu echt een hele hap in haar vacht. 

 

Hij likt haar daar ook extreem veel, lijkt wel obsessief wassen.

 

Wat moet ik hiermee? 

De plek wordt alleen maar groter.

Ik haal ze liever niet uit elkaar omdat ze zo recent gekoppeld zijn. Ram is gecastreerd 8 weken geleden.

 

Is er iets wat ik op die kale plek kan smeren/sprayen wat niet schadelijk is, zodat de ram er af blijft?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tijdens het rijden kan het zijn dat de ram wat haar mee plukt, bij een nieuw koppel zou dat zeker kunnen. Er is dus kans dat het minder zal worden.

 

Maar ik hoor ook regelmatig dat het bij bestaande koppels plots begint. Het kan door verveling komen. Het kan door voedingstekorten komen. Het punt is alleen dat het zo ontzettend moeilijk is om uit te vinden wat precies de oorzaak is.

 

Hoe groot is het verblijf? Wat en hoeveel krijgen ze te eten? Is er genoeg te doen in het verblijf qua graven, knagen, slopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Bedankt voor je reactie! Hun verblijf is ruim 3m bij 2.5 m, overal liggen willenballen en wilgentakjes, en nog meer knaagspeelgoed. Ze krijgen voornamelijk onbeperkt hooi, een klein handje kruiden gemixt door het hooi, 2x per dag wat bladeren andijvie of lof en wortelloof,  en een kleine hoeveelheid Science Selective brokjes. De brokjes meet ik altijd af. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .