Ga naar inhoud

voeding


sonjakb76

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje over de droogheid van onze 3 konijnen.

we hebben 3 konijnen los lopen in de tuin en krijgen smorgens brokjes (biks) maar nu hebben we ook last van muizen.

nu hebben ze morgens gegeten en heb de brokjes wat over was uit het hok gehaald zo dat (hopen we) de muizen dan weg gaan want de muizen lopen nu ook op zolder.

is het verstandig om de bakjes voer savonds nog naald in het hok te zetten zodat ze nog wat brokjes kunnen ere.

verder krijgen ze groenten/fruit over dag.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brokjes over? Dan vraag ik me wel af hoeveel brokjes ze krijgen. Hier blijft geen biksje liggen, ook geen verdwaalde op de grond.

Krijgen je konijnen wel hooi?

Als antwoord op je vraag: ik zou savonds laat geen brokjes neerzetten. En ik denk dat jou konijnen genoeg hebben aan 1x per dag biks. Of halveer de hoeveelheden per keer.

Doe het dan vroeg in de avond,  zodat je daarna het bakje weg kunt halen. Zorg gewoon dat ze altijd hooi tot hun beschikking hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben de konijnen ook onbeperkt hooi?

 

Konijnen horen een afgemeten hoeveelheid brokjes te krijgen, echt niet veel. Ze horen dat in 15-20 minuten zeker op te eten, wat er dan nog over is voer je te veel en kun je gewoon wegpakken. Je kan aan de hand van het gewicht van jouw konijnen berekenen hoeveel brokjes ze ongeveer zouden mogen eten, het is 20-25 gram brokjes per kg lichaamsgewicht.

Fruit is echt verwennerij, zie het als een gebakje. Dat zou ik dus niet dagelijks geven. In het artikel over voeding staat uitgelegd wat en hoeveel je konijnen precies mag voeren. Als het goed is, is er niet veel te halen voor muizen. Alleen hooi, en dat vinden muizen meestal niet zo interessant.

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/voeding-van-een-konijn/

 

image.png

 

1 uur geleden zei sonjakb76:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .