Ga naar inhoud

Voedster rode urine en blauwig geslacht.


Sonja1990

Aanbevolen berichten

2 weken geleden is bij mijn Beppie een tumor uit de neus verwijderd. Dit bleek een tumor te zijn die vanuit het bot groeit wat natuurlijk geen goed teken is. Het is even afwachten wat Wilhelminapark nog aanraad ivm behandeling. 

Vanavond kwam ik op mijn kamer en zag ik een behoorlijk rode plas liggen. Nou weet ik dat dit kan komen van eten oid. Maar nu viel mij ook op dat haar geslacht blauwig eruit ziet. 

Morgen moet ik met ander konijn naar de dierenarts dus dan overleg ik het meteen. Ik hoop alleen alvast een idee te krijgen van wat het zou kunnen zijn... 

Iemand een idee?

IMG_20180221_191428.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan  het zijn dat er misschien nog wondvocht lekt dat jij niet kunt zien, maar wat zij afslikt? Het zou voor twee weken later wel veel en niet helemaal goed zijn, maar dat was het eerste wat in mij opkwam. 

Dat blauwige geslachtje zou ik ook niet zo een twee drie weten, kan het niet komen van jouw vingers voor het maken van de foto? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan vandaag de urine nog eens goed onderzoeken. Mijn dierenarts kan het bloed wat er bijna zeker in zit niet linken aan de operatie. Moet vandaag weer even bellen voor de uitslag en evt. Een afspraak om verder te kijken. Ze niest wel regelmatig maar er komt geen bloed meer uit haar neus zoals net na de operatie.

@Rian dat geslacht was ook niet echt te verklaren. Het kan ook zijn dat het altijd zo is geweest en dat ik het nu pas zie natuurlijk. Kijk het niet regelmatig na ;) nu alleen omdat er ook wat bloed aan haar pootje zat en ik dacht dat ze misschien haar poot kapot had gelopen op de vloerbedekking.

 

Gezien de prognose van een tumor vanuit het bot niet heel positief is hoop ik niet dat ze nog mankementjes erbij gaat krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je of ze bij de sterilisatie de baarmoeder hebben laten zitten, dus alleen de eierstokken hebben weggehaald? Dat doen ze namelijk bij honden en katten, omdat de baarmoeder dan verder verschrompeld, maar bij konijnen is dat niet zo. Soms hoor je dan toch dat de baarmoeder later alsnog voor problemen zorgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee alles is er echt uitgehaald. Mijn dierenarts laat ook altijd weten als er afwijkingen te zien waren.

Theoretisch gezien kan de urine te maken hebben met de pijnstilling die ze krijgt. Ik moet het even in de gaten houden.

Mja als ze op baxk2nature rood plassen dan zie je dat natuurlijk niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .