Ga naar inhoud

graafwerkzaamheden


johannaPrins

Aanbevolen berichten

Mijn dame mag graag graven en inrichten. Het nieuwste project is een grote kuil onder hun schuil/ afdakje. Deze is zo neer gezet dat ze er er droog en uit wind kunnen zitten  en ik er droog hooi onder kan leggen.  Nu vraag ik miij af of mijn konijn verschillende soort graaf projecten heeft. Zo is  ze ook al meerdere tunnels begonnen maar dan graaft ze niet verder dan z,n 30-40 cm. Ik heb het idee dat ze onder het afdakje een soort ruimte/kamer maakt. Ze er een denk ik ander doel mee heeft dan de tunnels. Ze is ook nog niet klaar schuift nu alles wat haar in de weg zit naar buiten inclusief hooi. Ik wil er stro onder leggen zodat ze niet direct op de kale modder zitten.

Maar het lijkt mij ook weer niet handig als ze nog niet klaar mee is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier graven ze ook wel op verschillende manieren. Ze graven vaak om onder / bij schuilplekken extra uitgangen en tunnels te maken. Onder het nachthok door, of onder de plank die er ligt een aantal uitgangen bijvoorbeeld. Brenda wil nog wel eens heel druk graven, en de tunnels dan aan de uiteindes weer dichtstampen.

 

Joris had laatst echt flink gegraven, hij was begonnen onder de plank die ik er gelegd had toen het in het najaar vrij nat was in de ren. De plank rust op vier stapels stoeptegels, en hangt 10 cm boven de grond. Dat is dus zo een plek waar ze zelf extra uitgangen beginnen te graven, wat ik altijd wel leuk vind want dan zijn ze zo lekker bezig. Het duurde elke keer erg lang voor hij kwam opdagen bij het eten, en dan zat zijn snoet vol grond/zand. Nou bleek afgelopen weekend dat hij precies bij de ingang van de ren (waar ik dus de ren in stap) een ruime kamer had gegraven.... Helaas ging dat feest dus niet door en heb ik die dichtgemaakt. Ik voel er niet zo veel voor om 50cm door de grond te zakken als ik de ren in stap ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .