Ga naar inhoud

ervaringen met de SATS methode


VanBoxtel

Aanbevolen berichten

hoi allemaal, ik heb het boek 'high five met je konijn' gekocht, van Bernice Muntz, en daar staat veel in over de SATS methode. heeft iemand ervaring met het bridges, targets en bodyparts? ik ben dan vooral benieuwd naar het benoemen van de lichaamsdelen en het daar gebruik van maken, en dan verder nog over het bridgen. en werkt het bridgen hetzelfde als de clickertraining?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei VanBoxtel:

hoi allemaal, ik heb het boek 'high five met je konijn' gekocht, van Bernice Muntz, en daar staat veel in over de SATS methode. heeft iemand ervaring met het bridges, targets en bodyparts? ik ben dan vooral benieuwd naar het benoemen van de lichaamsdelen en het daar gebruik van maken, en dan verder nog over het bridgen. en werkt het bridgen hetzelfde als de clickertraining?

 

 

Het ligt echt heel erg aan het konijn of ze het leuk vinden. Het boek is inderdaad wel een beetje 'hoe maak ik van mijn konijn een hond'. Maar er staan zeker wel nuttige tips in, bijvoorbeeld om met zo min mogelijk stress een gezondheidscheck te doen of zelf in een reismand te gaan etc. 

 

Bridges is niet hetzelfde als clicker training. Met clickeren click & beloon je als het konijn het juiste doet, met bridges coach je je konijn meer tijdens het proces. Wel twee verschillende dingen. Maar volgens mij staat dat allemaal in het boek uitgelegd. 

 

Ik train zelf eigenlijk niet zo veel met mijn konijnen, als ik het doe is het vaak als er om bepaalde reden een konijn alleen zit en echt wel uitdaging nodig heeft. Dan doe ik bijv. Target stick training of wat intelligentiespellen. Maar dan nog moet het konijn het wel leuk vinden en er van zichzelf interesse in hebben, anders weigeren ze gewoon. En geef ze eens ongelijk!

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .