Ga naar inhoud

Help


Moos & Sjors

Aanbevolen berichten

Ik heb een konijn;mannetje en bijna 3 maanden oud; en hij 'rijdt' constant op harige dekens en sloffen ect.

Dit is op zich niet erg maar hij doet dit nu ( op bijvoorbeeld een deken) wel 2x per dag!!!

Dit vinden wij een beetje veel, nu vroeg ik mij af of dit minder zou worden als ik hem zou castreren of steriliseren????????

gr.

Sjors

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey hallo!

rijden is heel normaalgedrag voor een konijn dat geslachtsrijp begint te worden. en twee keer rijden op een dag... dat valt in mijn ogen nog wel meer.....

maar castreren helpt idd wel hiertegen...

konijnen die rijp zijn gaan naar verlop van tijd ook sporien omm hun territorium af te bakenen en ook hier helpt een castratie tegen.

teves kan ie als ie gecastreerd is een leuke vriendin krijgen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgt er ie idd een konijntje bij? Ik zit zelf ook met dit dilemma nl.

Heb de da hierover gebeld en zij raadde een castratie af als er geen 2de konijn (vrouwtje) bijkomt. Rijden lijkt mij niet zo erg, tenzij er verder negatief gedrag bij komt kijken. Ik weet ook niet of hij veel sproeit bijv?

Mijn ram berijdt idd ook zijn knuffels weleens, maar is verder heel lief en aanhankelijk naar ons toe. Hij sproeit verder ook niet, althans nog niet gemerkt haha.

Zolang er geen tweede konijn bijkomt, ga ik geen castratie doen, maar de kans is groot dat er wel een 2de komt dus tja....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jullie raden altijd een castratie aan ook als een konijn alleen blijft? Ik blijf toch met dit dilemma rondlopen. Mijn konijn "rijdt" ook niet dagelijks en is nu 6/7mnd.

Nou ja, toch maar weer de da bellen dan, ze is wel konijnenkundig en homeopatisch werkend dierenarts en lid van die groep. Als advies zei ze nee, maar begin door jullie reacties weer te twijfelen nl.... Nou ja, tis idd een kleine ingreep en wil ook alleen maar t beste voor mn konijn.

ps. sjors, ben je er al uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jullie raden altijd een castratie aan ook als een konijn alleen blijft? Nou ja, tis idd een kleine ingreep en wil ook alleen maar t beste voor mn konijn.

Een konijn alleen is zowiezo geen strak plan. Aangezien ze in de natuur ook niet alleen leven. Castratie is in mijn ogen wel aan te raden en geloof me, ik zei dat het na twee konijnen wel genoeg was en nu komt er een zesde bij. Ook wel door een beetje pech maar mocht je dan een vriedinnetje voor hem halen is hij helemaal koppelklaar en hoef je ze niet eerst drie weken apart te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn alleen vind ik wel kunnen mits ie binnen staat en voldoende aandacht krijgt.In de natuur leven konijnen alleen in een groep als een voedster jongen heeft daar na niet meer.eff off toppic.Een ram zou ik alleen laten helpen als je er een bij wil of als ie over dadig sproeid.Anders zie ik geen reden het te doen.succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

MIjn konijn staat binnen en zelf werk ik part-time dus krijgt ie sowieso veel aandacht. Hij leeft ook in een grote ren met speelgoed in de woonkamer. Heb 1 konijn, omdat dit de laatste van een nestje was. Ik sluit zeker niet uit dat er nog 1 komt, maar das weer een ander dilemma. Mijn konijnsproeit niet dus sluit me toch maar aan bij het advies van de da en bunny ranch chanty.

Dank voor jullie adviezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .