Ga naar inhoud

Glucosamine


Suus85

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaring met glucosamine aan een ouder konijn geven? Mijn konijn is nu bijna 8 en hij krijgt niet altijd zijn kontje meer goed schoon. Hij is verder nog in goede conditie (eet/drinkt goed, beweegt nog redelijk veel, ontlasting ziet er normaal uit). Ik zet hem nu eens in de zoveel dagen even in de gootsteen met een laagje lauwwarm water en dan weekt zijn kontje wel weer schoon. Ik had de dierenartsenpraktijk gebeld en zij gaf aan dat ze bij katten en honden nog wel eens glucosamine geven op oudere leeftijd, maar bij een konijn hadden ze dat nog nooit gegeven.

 

Dus ik ben benieuwd of hier konijnenbezitters zijn die dit wel aan een konijn hebben gegeven, in welke dosering en welk merk. En kunnen er nog bijwerkingen optreden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glucosamine komt van schaaldieren, daarom mag je dit bij een allergie voor schaal- en schelpdieren niet gebruiken. Ik denk dan ook als dit ooit van toepassing is op mijn konijnen, ik sowieso al niet de gewone supplementen zou geven. Er is ook een plantaardige variant, vooral verkrijgbaar bij reformwinkels. Daar zou ik eerder voor kiezen, maar de dosering zou ik niets over durven zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .