Ga naar inhoud

winter


OldBunny

Aanbevolen berichten

Nu is dit al ter pas gekomen maar, je konijn in de winter rond 1 graden meenemen naar binnen is dat schadelijk want is heel grappig ik belde net de dierenarts want mijn konijn heeft een grote bult en ik vroeg kan mijn konijn dan wel naar binnen nu het zo koud is want ik heb gehoord dat het schadelijk kan zijn. zegt ze dat is onzin ze was ook heel brutaal btw is het dus wel of niet schadelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar binnen halen kan, zeker als het om medische noodzaak moet.

 

Als je konijn ziek is, dan moet hij vaak naar binnen omdat hij zijn eigen temperatuur niet goed kan regelen. Voor een paar dagen kan dat wel, als je hem tenminste niet in de woonkamer  bij de verwarming zet. Alle buitenkonijnen gaan na ongeveer een week binnen gewoond te hebben hun wintervacht verliezen. Dan kunnen ze dus niet meer terug naar buiten en moeten ze binnenkonijn blijven tot ze half mei weer zonder hun "winterjasje" buiten kunnen wonen.

 

Dus je dierenarts heeft wel een beetje gelijk, je kan je konijn wel naar binnen halen. Maar veel temperatuurschommelingen zijn slecht voor de weerstand. Dus doe het niet zomaar eventjes. Haal een konijn alleen naar binnen als dat om medische redenen moet, en laat hem dan binnen tot half mei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .