Ga naar inhoud

Tweede Kerstdag en Pongo bij de dierenarts


Diddl

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Hier kennen ze blijkbaar niet kerst = vrede. Bibbl zit in de pubertijd en wil hogerop in rang. Met als gevolg dat ze vechten. Ik had in een ander topic gelezen: Zolang ze niet grommen, gillen of met hun poten slaan dat je ze het kan laten uitzoeken. Dat heb ik al eerder gedaan en daarna gaan ze weer met elkaar om alsof er niets aan de hand is. Vanochtend was het weer raak. Ik was het zat en haalde ze uit elkaar omdat ze wel heel erg lang doorgingen. Ook als Bibbl onderdanig opstelde en plat op de grond ging liggen voor Pongo, begon Pongo weer opnieuw. Toen zag ik Pongo zijn oor en kon ik gelijk naar de dierenarts met hem. Hij had een flap loshangen van ongeveer 4 cm. De dierenarts heeft het eraf geknipt en Pongo blijft voor de rest van zijn leven een stuk oor missen. Na thuiskomst hebben we Bibbl eens goed bekeken en zij blijkt een hij te zijn (had al eerder gekeken of Bibbl niet gewond was anders was hij ook meegegaan naar de dierenarts). Gelukkig hadden we nog een kooi en zitten Pongo en Bibbl nu gescheiden. Ik was al in tranen omdat ik dacht dat we nu Bibbl weg moesten gaan doen maar vriendje lief zei zelf dat er dan twee vrouwtjes bijkomen en dat er geen een weggaat. Zeker nu we op zoek zijn naar een huis met een tuin waardoor we meer ruimte hebben en er een koppeltje dan naar buiten kunnen. Hij was het ook met mij eens om de twee nieuwe vrouwtjes uit een opvang te halen of bij een fokster (is eigenlijk meer zijn voorkeur) zodat we zeker weten dat ze gezond zijn. Zekers niet meer uit een dierenwinkel na Diddl en Bibbl.

Ik hoop dat jullie kerst een beetje beter gaat.

Groetjes van ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsjeee wat een toestand weer...

maar was het ook niet Bibbl die laatst schijnzwanger was??? ik snap er niks meer van nu.... jij vast nog minder....

misschien wel een idee om bibbl dan alvast te laten castreren dan kun je over een week of drie dames gaan uitzoeken met de mannen....

de reden voor het vechten is dan wel duidelijk nu.....

is pong nu wel thuis?? en wat heeft de da met de wond van zij oor gedaan?? gehecht of open gelaten? heb je pijnstillers mee gekregen?

ik heb zelf wel twee mannen samen zitten... hier is het nooit tot vechten gekomen.. gelukiig en dit gaat nu nog steeds super... maar deze mannen zijn even oud, tegelijk hier gekomen, altijd samen gezeten en met 3,5 maand gecastreerd....

ik hoop voor jou dat het allemaal goed gaat komen!!

heel veel suces en toch nog een fijne dag toegewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punky was degene die schijnzwanger was, ik heb 4 konijnen. Gizmo, Punky, Pongo en Bibbl.

Pongo is gelukkig weer thuis met ab en pijnstillers beide gedurende 5 dagen twee maal daags toe te dienen. Ze heeft het opengelaten omdat het niet meer bloede anders had hij een mooi drukverbandje om zijn oor gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punky was degene die schijnzwanger was, ik heb 4 konijnen. Gizmo, Punky, Pongo en Bibbl.

Pongo is gelukkig weer thuis met ab en pijnstillers beide gedurende 5 dagen twee maal daags toe te dienen. Ze heeft het opengelaten omdat het niet meer bloede anders had hij een mooi drukverbandje om zijn oor gehad.

aaaah ja nou weet ik t weer.... ik wist dat je vier nijnen had!

jeetje meis... wat een gedoe...wat een gedoe met die nijnen he.... ik hoop echt vor je dat na de ntdekking de rust wederkeerd bij jullie thuis! en dat beide mannen gelukkig gaan worden met een mooie dame!

heel veel suces met de genezing van Pongo!

ijn oortje ook goed in de gaten houden!! op zwelling of dat het heel warm gaat worden! konijnen hebben nogal snel last van abcessen! maar bij jou zijn ze in goede handen en krijgen ze alle nodzakelijke zorg!! dit gaat helemaal goed komen! heel veel sterkte en succes meid!!

x kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat vervelend zeg! Jullie hebben de laatste tijd wel pech zeg, Ik hoop dat het vanaf nu rustiger word met jullie nijnen. Wel fijn dat je ze allemaal kan houden (en zelfs nog meer ;)). Ik hoop dat z'n oortje snel herstelt. Het blijven toch makkelijke doelwitten he die hangoren, hadden wij ook met Knuf.

Succes hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat onwijs vervelend zeg. Maar wat lief van je vriend dat je ze allemaal mag houden. Ik heb ook diverse konijnen die wel eens iets met het oor hebben gehad, 1 met allemaal scheurtjes erin, maar heb hier nooit problemen mee gehad qua ontsteking oid dus hij zal er vast niet veel last van hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .