Ga naar inhoud

Nu al in de puberteit ?


Seef

Aanbevolen berichten

Sammy, een nhd rammetje, is bijna 4 maanden oud. Hij vond het altijd heerlijk om te knuffelen en kon een hele tijd rustig op schoot zitten en slapen, sinds een week kan ik hem nog wel oppakken maar dan is hij heel onrustig en wil weer weg. Ook zijn eetpatroon is veranderd, laat biks veel langer staan. Hij is wel levendig en een klein beetje in de rui.

Zou hij al in de pubertijd kunnen zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen vinden opgepakt worden over het algemeen niet fijn. Het kan zijn dat hij van het oppakken de afgelopen twee maanden steeds banger is geworden en het nu niet meer accepteert. Laat hem met vier pootjes op de grond staan en lok hem met iets lekkers dan zal hij waarschijnlijk wel bij je in de buurt willen zijn. 

Wat bedoel je met het langer laten staan van zijn brokjes? Eet hij ze niet allemaal direct op of laat hij het helemaal staan?

Wat jij beschrijft zijn in ieder geval niet de symptomen van de 'puberteit' bij konijnen. Dat begint vaak rond de zes maanden en bestaat uit hormonaal gedrag zoals sproeien en rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Bart lover:

Wat jij beschrijft zijn in ieder geval niet de symptomen van de 'puberteit' bij konijnen. Dat begint vaak rond de zes maanden en bestaat uit hormonaal gedrag zoals sproeien en rijden. 

Dat dacht ik ook. Opzich zou het wel kunnen dat ie langzaam richting de puberteit gaat, maar het gedrag past er niet zo 123 bij.

 

Eerlijk gezegd zou ik even langs de dierenarts gaan met je konijn. Eten laten staan is eigenlijk helemaal niet normaal, en gedragsveranderingen kunnen er ook op wijzen dat er wat mis is. Konijnen zijn prooidieren, dus ze laten het pas heel laat zien als ze ziek zijn. Als het je eerste konijn is, is het extra lastig om dat te herkennen. Misschien slim om em even na te laten kijken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .