Ga naar inhoud

Genezen van E.cuniculi en nestje krijgen?


mari

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen bij mijn dilemma. Ons konijntje heeft toen ze 2 maanden oud was e.cuniculi gehad. We hebben haar maandenlang behandeld en ze is opgegroeid tot een gezond en vrolijk konijn met een scheef koppie. Nu was het oorspronkelijk de bedoeling toen we haar kochten dat ze een nestje zou krijgen, maar na haar ziekte durfden we het niet aan. Nu is onze dochter zo vrij geweest om haar een keer te laten buurten bij ons mannetje (dochter is een deugnietje)...Gevolg....een nestje. Ze heeft ze allemaal  gelijk opgegeten, geen idee of ze wel of niet gezond waren. 

Was dus allemaal niet gepland zo. Maar het valt ons wel reuze mee dat moeder konijn zich verder goed voelt. Nu vroegen we ons af of het misschien toch mogelijk is om met haar een gezond nestje te krijgen. Wie weet of dit mogelijk is? Is het gevaarlijk voor haar, voor de kleintjes of voor ons mannetje?

Albast bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke kans dat het rammetje al besmet was (dat zijn de meeste konijnen) of inmiddels is door het contact met je voedster. Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties: neem geen nestje! Er zijn al genoeg konijnen op zoek naar een baasje, zonder daar een pretnest aan toe te voegen.

Ik hoop dat je je dochter zult leren, dat het belangrijker is dat konijnen niet alleen zitten, maar dat ze een soortgenootje hebben om mee samen te leven. Dat is een basisbehoefte van konijnen en dus belangrijker dan de lol van een keer een nestje. Ram laten castreren en twee weken later koppelen aan je voedster. Daar hebben de konijnen veel meer aan en dat zou het belangrijkste moeten zijn bij het houden van dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .