Ga naar inhoud

Honger??


Jewel&Mo

Aanbevolen berichten

Mijn 2 rex widders lijken de laatste twee weken aanzienlijk hongeriger. De hoeveelheid ss en groenvoer heb ik gelijk gelaten. Het hooi is inmiddels verdubbeld. In de zomer aten ze samen 1 ruif (bijna) leeg ( per dag) . Inmiddels hangen er twee ruiven, 1 hooibal en krijgen ze vaak nog een wc rol met hooi. En het gaat gewoon ook bijna op!! Ze krijgen ook nog 2 hooistokjes per nijn per dag. Als ik in de buurt van het hok kom staan ze ook meteen op hun achterpoortjes tegen de ren. Hoort dit bij de tijd van het jaar? Of zal ik ze meer krachttoer gaan geven? (Ze krijgen nu samen 100 gram)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra krachtvoer is niet nodig, tenzij ze zwak/ziek/mager zijn. Het is natuurlijk instinct, om te gaan bunkeren nu het kouder wordt. Zo veel mogelijk eten zodat ze reserve hebben voor de wintermaanden, waarin niet veel voedsel te vinden is. Alleen komen er voor tamme konijnen nooit tijden van schaarste en zorgt meer voeren nu alleen maar voor overgewicht. Of je moet van plan zijn ze deze winter te korten op het voedsel, zoals het bij wilde konijnen ook werkt, maar ik vermoed niet dat er konijnenbaasjes zijn die op die manier voeren ;p Extra hooi geven is prima, hardstikke goed voor de tanden, spijsvertering en om ze lekker bezig te houden. Je doet het dus helemaal prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .