Ga naar inhoud

Thee drinken


Blekandsproet

Aanbevolen berichten

Hey! Mijn konijnen (2) zijn dol op thee daar kwam ik achter toen ze een theezakje zagen, het was groenen thee. Even later wisten ze de theedoos te vinden het was van hout dus begonnen de theedoos open proberen te maken en te knagen. Uitendelijk heb ik besloten om thee te zetten, en een klein  beetje groenen thee erbij te doen en het af te laten koelen todat het koud was. Ze vonden het heerlijk!!! Daarna nooit eigenlijk meer gedaan. Mijn vraag: wat vinden jullie van thee geven aan konijnen ( wel groenen natuurlijke thee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Sanne1993:

Echte thee zou ik niet zo snel geven. Je zou eventueel wel 'hooithee' voor je konijnen kunnen maken door gekookt water over een plukje hooi te gieten en dat af te laten koelen. Dat vinden ze vaak ook heel lekker en daarvan weet je zeker dat het veilig is ;) 

Dankje voor de tip ik ga het proberen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan tips in voor konijnenthee :)

https://www.bunnybunch.nl/informatie/thee-voor-konijnen/

Pas wel een beetje op met mensenthee, niet alles is even veilig voor konijnen dus zorg dat zeker weet wat er precies in zit. Anders zou ik toch voor hooithee kiezen of thee van gedroogde of verse kruiden zoals in het artikel wordt uitgelegd.

 

Hier vinden ze het over het algemeen ook altijd erg lekker. Maar ik maak het eigenlijk alleen als ze ziek zijn  of geopereerd zijn, omdat genoeg drinken het herstel bevordert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .