Ga naar inhoud

speeksel en kale plek


Eefje17

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraagje. Mijn konijn (snuitje) had haken op de kiezen en is hier vrijdag aan geopereerd geworden. Ik heb pijnstillers meegekregen en druppels om de darmen op gang te krijgen. Maar ik zie nog steeds dat ze speekselt en ook begint het onder haar kinnetje nat te worden. Is dit normaal? 

Bij de dierenarts heeft ze na de operatie ook goed gegeten en voor zover ik weet eet ze hier thuis ook goed (ze zit bij een ander konijntje in het hok dus kan niet precies zien hoeveel ze eet.)

Weet iemand misschien of dit normaal is?

Liefs Eefje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat lastig! Ik denk dat je de vraag misschien het best even aan de dierenarts kan stellen. Ik heb zelf alleen ervaring met konijnen met problemen met de voortanden, niet met de kiesjes.  Na operatie (verwijderen) van de voortanden heb ik het konijntje niet overmatig zien speekselen. Misschien is het bij kiesjes anders? Het kan zijn dat de huid aan de binnenkant van de mond nog gevoelig is / aan het genezen is, omdat daar eerst de haakjes in geprikt hebben? Als ik het even vergelijk hoe het voor mij voelde om naar de kaakchirurg te gaan kan ik mij voorstellen dat het voor konijnen ook niet altijd lekker is  ;p Ik durf niet te zeggen of het speekselen in dit geval normaal is, maar ik denk dat de dierenarts je dat vast wel kan vertellen. Het is wel fijn dat ze zelf goed eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik heb met mijn opa konijn ook haakjes op de kiezen gehad. Niet heel erg, maar genoeg om em flink te laten kwijlen toen. Heeft de DA toen wat afgeslepen meende ik.  Ik weet nog dat die natte plek daarna nog bleef totdat op een gegeven moment de natte plek kaal was geworden (natte haar viel er gewoon uit) daarna kon t goed drogen en is het haar weer terug gekomen alsof er niks gebeurd was. Hij heeft het soms nog wel. Maar we proberen ivm leeftijd een roesje te vermijden, dus zolang hij goed eet, laat ik het voor wat het is. Elke keer valt er dan wat haar uit op de natte plek, daarna droogt het weer en groeit er weer nieuw haar.

Maar alsnog wel een goed idee het even na te vragen bij je DA! Die kunnen je meer vertellen dan ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .