Ga naar inhoud

Help, ziek konijn?


kermens

Aanbevolen berichten

Mijn konijn zat al wat dagen tegen haar eetbakjes aan, terwijl ze heel veel ruimte heeft. Nu ik thuis kom zie ik dat haar hartslag heel hoog is (dat zie je ook aan de neus) en dat ze de hele tijd weer gaat liggen en ook niet reageerd op koud water etc, ik hoop dat ze gewoon ongesteld is of iets wat niet erg is kan zijn. Kan iemand zeggen wat ik moet doen en wat ze heeft (ze heeft niks aan haar kontgat, geen worm erin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het gelukt om naar de dierenarts te gaan?

 

Konijnen zijn prooidieren. Hierdoor laten zij pas in een laat stadium merken dat er iets aan de hand. Als je een gedragsverandering ziet bij je konijnen of ziet dat ze apatisch worden (niet meer reageren op dingen zoals voorheen), is er iets mis met je konijn.

Hij/zij is dan vaak al ernstig ziek.

 

Helaas willen sommige dierenartsen het dan nog een paar dagen aanzien, omdat ze dit gewend zijn bij honden en katten.

Echter, moet bij konijnen direct actie worden ondernomen en de oorzaak (achterliggende ziekte) van de gedragsverandering worden aangepakt.

Anders overleeft het konijn het niet.

 

Heel veel sterkte en beterschap aan jouw konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .