Ga naar inhoud

Andere rolverdeling?


S&T

Aanbevolen berichten

Mijn konijntjes zitten al ruim een jaar samen. De rolverdeling leek duidelijk, Saartje was de baas. 

Nu lijkt het alsof tommie ineens wat dominanter begint te worden. Hij wast saartje niet meer zo vaak als ze er om vraagt (kopje laag op de grond bij hem leggen). En vraagt nu zelf wel om gewassen te worden. Eerst dacht ik dat hij zelf de konijnentaal niet zo goed door had :p. Hij is ook best wel rustig en op zichzelf dus ik dacht dat hij er misschien geen zin in had ofzo om Saartje steeds te wassen. Maar het lijkt er steeds meer op dat hij niet perongeluk de verkeerde signalen geeft. 

Recent heb ik ook een topic gemaakt over de koppeling na de castratie van saartje. Toen accepteerde hij ook niet meteen zijn ondergeschikte rol en begonnen ze te vechten. 

 

Iemand hier ervaring mee? Of eerder gezien bij konijnen dat ze een beetje veranderen qua karakter of rol? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan dat ze veranderen van karakter, als het jonge konijnen betreft, dus jonger dan een jaar. Na die tijd is het karakter wel gevormd en zie je niet snel dat dat echt nog wijzigt.

 

Als het op latere leeftijd is, is mijn ervaring dat er meestal medisch iets mis is. Konijnen onderling hebben dat vaak toch sneller door dan wij baasjes. Het kan een kleinigheidje zijn, het kan bijvoorbeeld ook komen door de castratie, het duurt namelijk echt een paar weken voor een voedster daar volledig van hersteld is, maar hou het wel in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is 6 juni, 1 jaar oud geworden. 

Hij was wel altijd al eigenwijs, doen waar hij zelf zin in heeft. 

Het speelde ook al wel een beetje voor de castratie. Toen hadden ze wormen en vrij lang fenbendazol toegediend.  Misschien dat het dan daarmee te maken heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .