Ga naar inhoud

Overstappen op ander voer


Heiko

Aanbevolen berichten

Ik zou in ieder geval een zakje van het voer meevragen bij de fokker. De eerste week zou ik dit voer gewoon blijven geven. Een verhuizing is al genoeg verandering. Je wil het liefst voorkomen dat ze dan diarree krijgen en/of nog meer stress. De week er na zou ik, als het goed gaat met het konijntje,  het voer gaan mengen met het nieuwe voer waar je op over wil gaan.

 

Welk voer je kiest, dat ligt aan wat jouw voorkeur heeft, wat jouw budget is, en aan wat jouw konijntje zal lusten. Konijnen kunnen behoorlijk kieskeurig zijn. Er zijn meerdere goede voeders. Het is dus niet zo dat er één perfect voer is.

 

In onze webwinkel hebben wij een assortiment goede konijnenvoeders waar wij achter staan. Bij elk voer heb ik ook de samenstelling en analyse gezet:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/konijnenvoer/droogvoer.html

 

Niet dat je het per se bij ons moet bestellen (mag natuurlijk wel) maar dat geeft je denk ik wel een beetje een idee van wat merken en soorten die kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze nu Beaphar Care + Junior en dat vinden ze echt superlekker!

Daarvoor gaf ik ze Versele Laga Complete Cuni Junior. Dat vonden ze ook lekker (en kregen ze al te eten toen ik ze kocht), maar dat is toch wat te zacht voor de tandjes.

Anders bestel je een klein zakje Beaphar Care + Junior (3 euro, geloof ik, voor 250 gram) en kun je testen wat ze ervan vinden (als snoepje geven). Je kunt het bij Evee bestellen, maar bijv. ook bij de Boerenbond (daar is het wel iets duurder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Heiko:

Dart begrijp ik allemaal, maar ik kan toch moeilijk van elk merk een zak kopen en kijken wat ze lekker vinden.

Dat niet maar ik bedoel meer als tip mee te geven dat je het beste eerst voor een kleinverpakking kan kiezen om te proberen of ze het wel lusten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste mensen hier op het forum voeren supreme science selective, beaphar care + of de hope farms supertrio. Die laatste is iets vriendelijker in prijs.

 

De science selective wordt over het algemeen goed gegeten. De beaphar care + ruikt wel lekker naar anijs, hoewel bij andere mensen schijnt dat die goed gegeten wordt zijn mijn konijnen er om de één of andere reden nooit zo dol op. De hope farms heb ik toen ik aan konijnen begon gevoerd en daar was ik eigenlijk ook altijd wel tevreden over. De supreme heeft net wat meer vezels, vandaar dat ik die nu voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei fiep:

Daarvoor gaf ik ze Versele Laga Complete Cuni Junior. Dat vonden ze ook lekker (en kregen ze al te eten toen ik ze kocht), maar dat is toch wat te zacht voor de tandjes.

 @Heiko zie hierboven. :) Het voer van Beaphar vinden ze echt veel lekkerder, het ruikt ook veel sterker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu langzaam aan het overgaan op Beaphar Care+ junior konijnenvoer en dat gaat goed. Hij lijkt het erg lekker te vinden.

 

Ben alleen nog een beetje aan het kijken welk merk/soort hooi het beste wordt gegeten. Ik heb via de webwinkel een aantal merken/soorten besteld. Krijg ik vanavond binnen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Heiko:

Wat het hooi betreft, ik heb onderstaande besteld:

Natures Best Bergweide hooi

Supreme Timothy Hay

Beaphar Timothy hooi

Puur timothy hooi

 

Ik ben erg benieuwd wat ze het lekkerste vinden.

 

Het hooi heb ik gisteravond binnengekregen. Ik ben begonnen om de Supreme Timothy hooi te geven. Ik vind het hooi erg grof, maar hij eet het wel. De dikke en grove delen laat hij  liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al het timothy hooi is vrij grof, omdat dat een grassoort is met dikkere stengels. Het bergweide hooi bevat veel meer dunne, soepele, groene stengels. Timothy hooi is lichter van kleur en zijn dikkere stengels. Dat ligt dus aan de grassoort waar het hooi van gemaakt is. Nou is de supreme wel het meest grove timothy hooi wat ik heb, die van beaphar en puur zijn ietsje fijner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb altijd de goedkope biks van het tuincentrum gegeven. Zelf scheppen, 1,- per kilo. Tot dat mijn "lollige" dierenarts me een proefzakje mee gaf van het merk supreme science selective. Erg duur in verhouding met wat ik had,  maar ze wilde niks anders meer. Nu krijgen ze dus deze. Groen/blauwe zak, krijg de afbeelding niet geüpload 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .