Ga naar inhoud

Konijn graaft en maakt kabaal, help!


Duppie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Wie heeft de tip om mij en mijn buren weer normaal te laten slapen??

 

Ik heb een koppeltje konijnen, ze wonen in de tuin en hebben daar een hok met twee verdiepingen en een ruime ren er aan vast waar ze dag en nacht in kunnen. Nu vindt mijn gecastreerde ram het een leuk spelletje om s ochtends zo tussen 5 en 9 te gaan zitten graven in de bovenverdieping van het hok. Die bodem is echter van plastic en dit maakt een enorm kabaal. Ik snap dat konijnen gravers zijn maar ik word er elke ochtend wakker van en ik vrees mijn buren ook. Nu zoek ik dus naar een oplossing. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:

- verschillende soorten bodembedekking: stro, zaagsel, vandaag ga ik hennepvezel proberen maar daar verwacht ik ook geen wonderen van.

- met krant onder de bodembedekking, dit lijkt het feest alleen nog maar erger te maken, want een krant kun je zo lekker kapot scheuren.

- met fleecedekentje, lijkt mij alleen warm te worden, en konijnlief krabbelt deze ook gewoon aan de kant.

- doos in de ren vol met hooi, maar van het gekrabbel aan die doos wordt je net zo gek.

 

Ze hebben altijd beschikking over water en hooi, savonds krijgen ze brokjes en overdag altijd nog wat groenvoer zoals het uit komt. Helaas zitten ze op stenen en heb ik niet echt de mogelijkheid om een graafstuk te maken in de ren. Ik heb al zitten denken aan een plastic bak met zand maar ik vrees dat ook dan de bodem snel bereikt is en hij op de bodem blijft krabbelen....

Ik heb zelfs al zitten denken om snachts de bovenverdieping af te sluiten zodat ze daar niet heen kunnen, maar dan kunnen ze ook niet echt beschut meer zitten als dar moet...

 

Wie o wie heeft dé tip voor mij???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plastic maakt wel een herrie inderdaad als aan gekrabbeld wordt. Kun je op de stenen geen houten zandbak maken zonder bodem? Hebben wij ook gedaan, gewoon vier planken in een rechthoek aan elkaar gezet en dan op de stenen. Wel stevig hout nemen. Zak zand erin leegstorten en ze kunnen lekker graven. Dat maakt op stenen een stuk minder herrie. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .