Ga naar inhoud

Konijn knaagt aan behang


Mercony

Aanbevolen berichten

Hallotjes,

Ik heb een super lief en leuk konijntje van ongeveer 3 maanden oud en alles gaat tot nu toe hartstikke goed.

Ik ben continue bezig te kijken of ze genoeg van alles heeft en ben momenteel bezig met een setting zodat ze overdag als ik er niet ben er sowieso uit kan en haar beweging kan hebben.

Maar ongeveer 2 weken nadat ik haar had begon ze aan mijn behang te knagen, en los te scheuren.

Mijn vorige konijn deed dit niet en natuurlijk zijn alle konijnen anders, maar ik snap niet waarom ze dit doet en wat ik eraan kan doen.

Ze heeft genoeg speeltjes, ruimte, eten enzovoort maar dit blijft ze doen. Ik ben van plan zodra ze geholpen is een maatje voor haar erbij te nemen maar tot ze geholpen is moet ik nog een paar maanden wachten en dan heb ik liever niet dat mijn hele behang opgegeten is.

Het is nu op het punt dat ik overal in mijn kamer plankjes tegen de muren heb staan waar ze is begonnen met knagen maar dat wil ik natuurlijk liever niet.

Is er een oplossing hiervoor of is er niks aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon, omdat het leuk is :D

Veel kun je er niet aan doen, misschien een doos met kranten geven die ze kan verscheuren? Anders kun je het ook drastisch aanpakken door plexiglas tegen het onderste stuk vastmaken. Of een maatje gaat helpen is nog maar de vraag, misschien doet ie wel gezellig mee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei HildeR:

Of een maatje gaat helpen is nog maar de vraag, misschien doet ie wel gezellig mee

Een maatje is natuurlijk altijd een goed idee. Alleen uit ervaring kan ik je vertellen dat ze alleen elkaars boeven-gedrag overnemen en dat ze elkaar verder niks afleren ofzo :lol:

Verder begrijp ik je helemaal, maar vrees ik dat er niet echt een antwoord op is: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .