Ga naar inhoud

Kleine beestjes: vachtmijt?


RosatheRabbit

Aanbevolen berichten

Ik heb 3 konijnen. Bij 1 van mijn konijnen (Snuffie) zag ik kleine beestjes lopen (echt piepklein, bijna niet zichtbaar), zouden dat mijten kunnen zijn?

Een ander konijn (Rosa), die al wat ouder is, heeft een kale plek met korsten op haar rug.

Bij het derde konijn (Zoë, de jongste) zie ik niks, omdat ze voor het grootste deel zwart is, en ze heeft ook nergens last van.

Als dit mijten zijn, kan ik het dan ook zelf oplossen in plaats van naar de dierenarts gaan? Mijn moeder vindt het namelijk niet nodig om met konijnen naar de dierenarts gaan, dat vindt ze geldverspilling, omdat het maar zulke kleine dieren zijn (volgens haar kun je net zo goed een nieuw konijn kopen als hij dood gaat, dat kost minder geld)  :(

Weten jullie hoe ik dit op kan lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je mijten niet met het blote oog zien. Als je beestjes ziet lopen is er toch echt iets aan de hand en dat gaat niet vanzelf over. Straks zit jullie huis ook stijf onder de vlooien of luizen, misschien spoort dat je moeder aan om toch met ze naar de dierenarts te gaan?! 

 

Als je een huisdier neemt moet je ook je verantwoordelijkheid nemen als er iets met dat dier aan de hand is. Dat Rosa een kale plek met korsten op haar rug heeft betekent ook dat ze echt naar de dierenarts moeten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar hadden de konijnen ook al een keer van die beestjes. Toen heb ik bij de Welkoop anti-parasiet gekocht en daarna was alles oke. Omdat ze het nu alweer hadden, wou ik toch even vragen wat jullie ervan dachten. Dus zo erg is het nou ook weer niet denk ik...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er 1 konijn ook nog een kale plek en korsten heeft is er toch wél zo erg (en daar moet je niet zomaar met anti-parasiet op gaan sprayen, au). 

 

In een ander topic vertel je dat Zoë gisteren een sprong heeft gemaakt en sindsdien hinkt en vraag je je af of haar poot gekneusd is of gebroken. 

 

Dus hup, met alle drie de konijnen naar de dierenarts. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ik kan me zo kwaad maken dat ouders hun kinderen laten zitten met dieren die zorg nodig hebben. Wat een verschrikkelijk gebrek aan inlevingsvermogen en afschuiven van verantwoordelijkheid. Onbegrijpelijk. Ik vind het goed van je dat jij je zorgen maakt en iets wil doen, maar zo lang jij daar geen geld voor hebt is je moeder degene die dat op zich moet nemen en dat mag je haar zeker duidelijk maken. Als zij ermee ingestemd heeft dat jullie dieren thuis krijgen, heeft ze daar ook de verplichting (ja, verplichting!) om alle zorg voor de dieren te regelen die nodig is.

Het bewust achterwege laten van zorg aan zieke dieren die onder jouw (je moeder dus) verantwoordelijkheid vallen is namelijk gewoon dierenmishandeling.

Als dat niet lukt is de enige optie dat je de dieren naar een opvang brengt waar ze een baasje krijgen dat wel geld vrij maakt voor zorg. Hoe hard dit ook voor jou is. Dit kan gewoon niet.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .