Ga naar inhoud

Witlof


Maaikevr

Aanbevolen berichten

Onze Joep is een aantal weken geleden ingeslapen bij de dierenarts na meerdere malen een gasmaag te hebben gehad. Waarschijnlijke oorzaak was een obstructie in zijn maag/darmstelsel. Nu hebben we sinds gisteravond een nieuw rammetje en komt er over een paar weken een voedster bij. De fokster van de voedster vertelde dat witlof helemaal niet zo goed is voor konijnen. Dat dit ook mede een gasmaag kan veroorzaken. Joep kreeg elke ochtend en avond een blaadje witlof. Overal lees ik echter dat witlof als veilige groente wordt aangemerkt, maar ben nu toch wel in twijfel gebracht... Ik wil natuurlijk niet het risico lopen op herhaling van wat met Joep is gebeurd...

 

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Witlof is over het algemeen een veilige groente, maar er zijn natuurlijk altijd extra gevoelige konijntjes die er niet goed tegen kunnen. Bij de volgende konijnen zou ik gewoon met een klein stukje beginnen en kijken hoe ze daarop reageren en als dat goed gaat kun je langzaam opbouwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Mijn nijntjes eten beide 1 hele witlof per dag en doen het er super op. Het verschilt per konijn, een veilige groente wil niet zeggen dat  jouw konijn dit goed verwerkt. Het ene konijn is gevoeliger dan het andere, de mijne kunnen alle veige groentes gelukkig goed hebben. Zels af en toe een maïskolf. 

 

Gelukkig maar, want hun dagelijkse voeding bestaat onder andere uit minimaal  3 verschillende groentes die elke week variëren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .