Ga naar inhoud

Hop heeft een vies neusje


Timmy en Nika

Aanbevolen berichten

Hoi! Ik heb sinds een week een jong konijntje en ze heeft sinds ze bij mij woont opeens een vies neusje. Het ziet er niet echt uit als snot en allebei mijn andere konijntjes hadden het ook toen ze klein waren. Ik heb er toen niks mee gedaan maar ik vroeg me toch af of ik er misschien iets mee zou moeten doen of dat dit normaal/niet erg is.

 

o6lkbp.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is meestal niet echt een goed teken, zeker niet voor een jong konijntje, die zijn heel erg kwetsbaar. Heb je naar haar voorpootjes gekeken? Zijn die vies? Konijnen wassen zichzelf en hun neusje waardoor snot niet te zien is aan de neus, maar voorpootjes wel vies zijn.
Hoe is ze verder? Eet ze goed (en hooi)? Drinkt ze goed? Is ze bewegelijk (en zit ze dus niet alleen maar vaak op hetzelfde plekje?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft hele schone pootjes, is heel actief en ze rent graag rond, dan maakt ze ook steeds binkies. Ze eet veel en ze drinkt ook goed. Dat + het feit dat mijn vorige konijntjes het ook hadden en het bij hen vanzelf is over gegaan, maakt dat ik me niet zoveel zorgen maak.

 

Wilde het voor de zekerheid toch even vragen, want ben natuurlijk wel bereid om naar de dierenarts te gaan als dat volgens jullie nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet iets wat hoort bij een gezond jong konijntje. Zoals Amphirite zegt zijn jonge konijntjes erg kwetsbaar. Een neusje hoort gewoon mooi schoon te zijn zonder snot of vuil er aan.

 

Gebruik je zaagsel / houtvezel als bodembedekking? Of een stoffige soort hooi of stro of iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een beetje donkergroen/bruin achtig en heel hard, het leek opgedroogd voer ofzoiets. En het was ook al een hele tijd hetzelfde. Ik heb die stukjes die vast zaten in de haartjes van haar neusje eraf geplukt zodat ik nu goed in de gaten kan houden of het weer terug komt. Als het weer terug komt, ga ik met haar naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .