Ga naar inhoud

Konijnen bij elkaar


Kiddo en Coco

Aanbevolen berichten

Hi mensen ,

ik heb 2 lieve konijntjes Kiddo (mannetje) en Coco (vrouwtje) het zijn teddy konijnen , ik heb ze van een Fokker gehaald toen ze 8 weken waren en die zeide dat ik ze na 3 weken uit elkaar moest doen dus dat heb ik gedaan (omdat ze anders gingen paren) na 6 weken dat ik ze had liet ik Kiddo castreren alles ging goed dat is nu 3 weken geleden ongeveer en ik had gelezen dat ze na 3/4 weken weer bij elkaar mochten maar Coco het vrouwtje die doet knorren en piepen naar Kiddo en mij toe soms bijt ze ook of valt ze me aan hoe kan ik haar hier mee laten ophouden en hoe kan ik beginnen om ze weer aan elkaar gewend te laten raken?? Trouwens Coco die ging ook mee naar de dierenarts en en die kreeg toen een inenting en ze werd toen geknipt omdat haar vacht in de klitten zat , ik doe ze nu iedere dag kammen maar de fokker zei dat dit niet nodig was , echt wel dus! En ik denk dat Coco toen een beetje bang is geworden

pleasss tips , Groetjes Konijnenliefhebster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan konijntjes niet zomaar samen zetten en er vanuit gaan dat het gaat. Ook niet als het broer en zus uit hetzelfde nestje zijn, konijnen kennen namelijk geen familieverbanden zoals wij mensen dat hebben. Als je ze weer terug bij elkaar wil zetten, moet je ze echt aan elkaar koppelen. Net zoals je zou doen als je 2 totaal onbekende konijnen hebt. Hoe dat moet staat in dit artikel uitgelegd. Koppelen op neutraal terrein is de meest aangeraden koppelmethode:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-koppelen/post/koppelen-van-konijnen/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .