Ga naar inhoud

Wondje heelt nog niet


Bunnybabys

Aanbevolen berichten

Lieve BB'ers, 

 

Ik blijf jullie lastigvallen, maar ik ben een onzekere konijnenmoeder... Mijn voedstertje heeft 2,5 week terug een wondje opgelopen aan haar onderkant (naast t gaatje waar ze uit plast, het haarloze stukje). Het wondje is pas zichtbaar wanneer je het wat naar achter duwt, maar zit volgens DA niet 'aan de binnenkant'. Toen ze het wondje net had, was het vurig. Nu niet meer, maar er zit ook geen korstje oid op. Kan ik iets doen, of duurt het gewoon langer vanwege de plek en omdat ze er misschien zelf ook aan zit (met eten van bd-keutels bijvoorbeeld)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig. Je zou een wondzalfje kunnen gebruiken, maar in sommige gevallen is het juist toch beter om het gewoon goed schoon te houden en het konijnenlijfje zelf het werk te laten doen. Als het er rustig uit ziet en niet ontstoken of vies is, is dat vaak toch het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is ook wel weer zo Evee.

Ik zou, als het er rustig uitziet, dus niet viezig of nattig, er niks aan doen, dan heb je kans dat het vanzelf geneest. Een zalf zou ik persoonlijk alleen gebruiken op advies van de DA. Vaak is dat alleen om infectie tegen te gaan als het open en nattig is. Droge wondjes hebben dat niet nodig, die genezen zo het snelst. Net als bij jezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm. Ik denk dat ik het al snap... Het wondje is ze waarschijnlijk opgelopen omdat ze op het hoofd van mijn rammetje reed. Dit doet ze soms (ik vermoed wanneer ze niet de aandacht van hem krijgt), maar volgens mij alleen als ze loslopen in huis. Hij hapt na een tijdje van zich af, waarschijnlijk in haar kruis dus. Ik zal nog beter op ze letten en haar eraf halen als ze dit doet. Het wondje was waarschijnlijk dus al geheeld, maar ze heeft een nieuwe. Zucht... Ze is wat hardleers. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS. Ze is nu 3 weken terug gecastreerd, dus kan dit rijden nu nog een hormonen-dingetje zijn? 

 

Het wondje is overigens echt maar 1-2 mm groot, dus mega zorgen zijn niet nodig. Maar hopelijk heb ik het in de gaten als ze weer rijdt (loslopen mogen ze door het hele huis, dus soms zie ik ze niet). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .