Ga naar inhoud

Konijn lijkt of ze jeuk heeft.


SorayaDroppiex

Aanbevolen berichten

Hai allemaal,

 

Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet noemen.. mijn konijntje ligt steeds en dan staat ze weer op en dan ligt ze weer.. en dan kriebelt ze met haar achterpoot...

 

Kan het dat ze iets van luizen heeft of mijt?

of is het gewoon dat ze erg blij is?

 

Ik doe haar savonds altijd in haar hok, ze kan vrij buiten rondlopen met gaas eromheen. en ik zie nu wel dat ze gewoon normaal zit. 

 

Ik wou nog een afbeelding of video invoegen, maar het lukte jammer genoeg niet.

 

Ik hoor heel erg graag van jullie

of kunnen jullie hier niet zoveel uit halen?

 

Groetjes, Soraya 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze eet en drinkt wel goed, vanmiddag was de drinkfles halfvol en net bijna leeg. heb hem weer gevuld. 

 

Gisteravond paar sliertjes wortel, hooi en brokjes geven en dat was allemaal op. vanmorgen ook nog een handje brokjes gegeven en dat lag er nog wel. maar ik keek net uit het keukenraam en zag dat ze aan het eten was. kan precies het hok zien uit het raam. kan ik haar goed in de gaten houden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zeker dat ze mijt of luis heeft. Het beste kun je even langs een dierenarts gaan zodat die onder de microscoop kunnen kijken wat het precies is. Dan kunnen ze ook het juiste middeltje voorschrijven zodat jouw konijn er snel vanaf is.

 

Mocht het geen parasiet zijn kan het ook nog zo zijn dat ze bijvoorbeeld wat onrustig was omdat ze bijvoorbeeld een beginnende gasaanval had. Houd dus wel goed in de gaten dat ze blijft eten, drinken en levendig blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

 

Ben gelijk naar de dierenwinkel gegaan (waar ze ook een dierenarts hebben, maar meestal kijken ze eerst in de winkel bij kleine dieren of ze iets hebben, en anders gaat het konijntje alsnog door naar de dierenarts)

ze hebben gekeken en ze vonden dat droppie er erg mooi uitzag, goede vacht, kijkt goed uit haar ogen en goede oren.

ontlasting is ook goed.

 

Waarschijnlijk verveelde ze zich, en ik maak me een beetje snel zorgen 

ze is namelijk in haar eentje (vriendinnetje overleden) maar we gaan proberen om een gecastreerd rammetje erbij te zetten.

(heb gelijk ook even gecheckt of het een meisje is)

 

Dus gelukkig niks aan de hand, een paar speeltjes gekocht en ze is weer helemaal blij. nu opzoek naar een leuk vriendje voor mijn meisje :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .