Ga naar inhoud

Buitenkonijn zindelijk maken


Icecube

Aanbevolen berichten

Hallo,

wij hebben 2 buitenkonijnen van 6 en 2 jaar oud. Zij hebben een buitenhok en lopen de hele dag los in de tuin. 'Savonds gaan ze hun hok weer in. Alleen ligt altijd de hele tuin vol stro keutels en plasjes en zou ik ze alsnog zindelijk willen maken. In ieder geval een poging tot.

Ik heb een konijnentoilet gekocht,en bij de winkel raadde ze me strokorrels aan om in het toiletje te doen. Dit heb ik in het hok gezet met wat hooi erop. Alleen heb ik ergens gelezen dat je de konijnen de eerste tijd dan het best een kleinere leefruimte kunt geven om de kans van slagen groter te maken. Ze zitten nu dus in hun hok. Maar dit vind ik eigenlijk heel erg zielig want ze mogen altijd los. Heeft iemand nog tips/ ideeen om het zindelijk maken te doen slagen? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een toiletje neerzetten en wachten tot ze er op gaan keutelen zal niet echt werken ;)  Zindelijkheidstraining vraagt wel tijd en activiteit van het baasje ;)

In het begin is het handig om echt meerdere toiletjes neer te zetten (kan ook een afwasteil of ander bakje zijn). De leefruimte verkleinen is niet nodig en zou ik ook niet doen. Je hebt kans dat je dan juist onrust krijgt tussen je koppel als ze het niet gewend zijn.

 

In dit artikel staan verschillende tips: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/konijnen-zindelijk-maken/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .