Ga naar inhoud

Knarsentanden of klappertanden...


Bannie

Aanbevolen berichten

Bannie ons konijntje zit elke avond bij mij op schoot op de bank.  (Hij komt veel vaker uit zijn hok maar in de avond is het echt ons tijd) hij kruipt dan in mijn nek en dan knuffelen we lekker.  Hij maakt dan een geluid dat lijkt op klappertanden is dat het knarsentanden waar men het over heeft dat hij het fijn vind?  Ik hoop het maar.  Verder als hij dan weer in beweging komt geeft hij me likjes en huppelt hij vrolijk rond dus ergens doe ik het wel goed denk ik...  Maar dat geluidje wat is dat precies? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei StamperPluis:

Als ik het zo lees is het gewoon een vrolijk mannetje en zal het knarsetanden zijn omdat hij het fijn vindt. Een konijn wat knarsetand van de pijn is ook stilletjes, en dat is bij jouw konijn niet het geval. 

Jep eens! Ik denk ook altijd maar zo: als hij pijn zou hebben, zou hij echt niet zo lekker bij je blijven zitten. Dat doe je zelf tenslotte ook niet als je echt pijn hebt of boos bent. Als konijnen pijn hebben, zijn ze echt een heel zielig hoopje, dat merk je meteen. En als een konijn knarst omdat hij geïrriteerd is, is dat vaak één losse knars vanuit een hele andere, niet ontspannen houding. Sowieso vind ik persoonlijk dat je het verschil tussen dat fijne malen/knarsen wat jij beschrijft en het knarsen van pijn wel goed kunt horen, maar dat moet je natuurlijk (helaas) een keer meegemaakt hebben om te weten. Kortom: geen zorgen maken en lekker knuffelen. Enne, zit er nog een vriendinnetje in het verschiet voor Bannie?

Ik herinner me ineens ook een site (naast bunnybunch) waar ik zelf veel aan gehad heb wat betreft het subtiele gedrag van konijnen: http://language.rabbitspeak.com Echt heel leuk als je daar in geïnteresseerd bent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .