Ga naar inhoud

Kettingkeutel + kleinere keutels


Wendy04

Aanbevolen berichten

Weer een vraagje, ik voel me een beetje overbezorgd haha. Ik vond net een kettingkeutel in de toiletbak, verder had ik gisteren/eergisteren het idee dat er een paar kleinere keutels waren dan normaal. Ze zijn allebei niet echt aan het verharen eigenlijk (heb ze net nog gekamd en met zo'n roller er overheen geweest maar er kwam niet heel erg veel haar af), alleen rijden ze regelmatig op elkaar waarbij ze een pluk haar mee trekken 8) Misschien dat dat de oorzaak is... Is er iets wat ik nu moet doen, of waar ik op moet letten? Ik weet wel dat ik in de gaten moet houden dat er keutels blijven komen, maar ik weet niet hoe snel ik het zie als 1 van de 2 geen keutels meer maakt als er bij de ander niets aan de hand is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verstopping merk je wel op hoor. Je konijn voelt zich dan duidelijk niet lekker. Pijn, tandenknarsen, niet meer willen eten, liggen in rare houdingen of steeds opstaan en opnieuw gaan liggen, etc. Dan is het zaak zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan. Zolang ze eten en kettingkeutels uitpoepen, betekent dat dat er haren binnenin zitten, maar dat ze ook weer netjes doorgevoerd worden. Geen reden tot paniek dus :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervelende is wel dat je vaak wel al in een laat stadium zit als ze gaan knarsetanden enzo. Ik zou altijd in de gaten blijven houden of allebei de konijnen goed eten.

Ik heb vorige maand mijn bachelor thesis geschreven over verstoppingen en stilliggende darmen bij konijnen en ben er dus achtergekomen dat verstoppingen bijna nooit primair veroorzaakt worden door het verharen. Er kunnen wel haarballen gevormd worden en vast komen te zitten, maar vaak is de darmwerking daarvoor dan al vertraagd. Zolang de haren eruit blijven komen en ze blijven goed eten is er dus niks aan de hand. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit deze week zelf in Gent maar ik had al tegen m'n vriend gezegd dat tie er sowieso op moest letten dat ze goed bleven eten, ze eten nu gewoon nog zoals ze altijd doen gelukkig :) maar goed om te weten! En interessant dat het dus vaak niet primair door haar komt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .