Ga naar inhoud

Groente eten na tand extractie


Dilara

Aanbevolen berichten

HoiHoi!

Mijn konijn heeft ongeveer drie weken geleden zijn voortanden laten trekken omdat hij olifantentandjes had. Hooi at hij gelijk al wel en biks at hij twee dagen later dus daar heb ik gelukkig geen problemen mee, het enige wat hij niet wilt eten is groente. Hij at hiervoor witlof, broccoli en bloemkool. Ik snij het in stukjes voor hem (soms het witlof in reepjes zodat hij het als hooi op eet) maar hij vertikt het om er van te eten :D Ik heb geen idee waarom hij het niet wilt, voor de rest eet hij namelijk wel. Herkent iemand dit op het forum ook of hebben jullie misschien tips voor mijn nijntje? 0;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas herken ik het niet. Mijn tandloze dame had er nooit moeite mee, ik moest het wel in stukjes snijden, maar ze at er gewoon goed van mee. Misschien heeft vers groenvoer gewoon zijn voorkeur niet en wordt hij door jou nog zo goed verwend dat hij ook zn buikje wel vol kan eten aan het hooi en biks? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! het is wel grappig om te zien, ik had net een bakje met in stukjes gesneden broccoli. Eerst ging hij er aan ruiken vervolgens liep hij weg ik deed een beetje biks in het bakje door de groente heen (met de gedachte dat hij er wat van zou meepakken) vervolgens gooit hij het bakje om, om het biks eruit te eten en laat hij de rest liggen :'D Geweldige dieren blijven het toch. Het licht in ieder geval niet aan zijn tanden omdat hij verder wel eet idd. Misschien is het toch niet meer zijn voorkeur *zucht* :$

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .