Ga naar inhoud

Vachtmijt of schurft?..


Amphitrite

Aanbevolen berichten

Hoop nog dat iemand online is...

Dit is een beetje een domper, het leek zo goed te gaan met Pip, morgen een vriendinnetje uitzoeken etc. Maar nu ontdekte ik een kaal plekje met schilfers(?) op zijn oor :(
Hij krabt volgens mij ook veel bij dat oor. heb ook al in zijn oor gekeken, daar zie ik zo gauw niks, maar ik kan natuurlijk ook niet goed in de gehoorgang kijken.

Iemand die dit herkent? Morgen naar de dierenarts? En kan het koppelen beter wachten of maakt dat niet uit?

IMG_0302.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij persoonlijk lijkt het gewoon een kaal plekje waar eerst een wondje zat. Vaak blijft het haar rond de wonde staan, tot de wonde bijna genezen is om dan ineens uit te vallen waarna je dan een kale plek hebt. Het lijkt mij niets waarmee je in het weekend naar de dierenarts moet. En eerlijk gezegd, mocht ik dit bij een van mijn konijnen ontdekken, ik zou zelf wel even durven afwachten en zien hoe het evolueert. Het koppelen zou voor mij ook niet hoeven wachten, mocht het bv mijt zijn, of iets anders besmettelijks, zal je ze toch beide moeten behandelen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, het stelt me erg gerust! Pip is natuurlijk mijn eerste konijntje, dus heb nog niet over alle zaken evenveel kennis (helaas al wel over coccidiose...) en dan vind ik het lastig wanneer ik nu in moet grijpen. Ben ook een keer in paniek met Pip naar de dierenarts gegaan omdat ik dacht dat hij snot had, maar uiteindelijk bleek het te gaan om stoffig hooi waardoor zijn neusje wat natter was... Naja, better safe than sorry.
In ieder geval ontzettend bedankt nogmaals!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken mijn konijnen al een hele tijd, en dan leer je ze goed genoeg kennen dat je voelt wanneer je naar de dierenarts moet en wanneer niet. Bij een nieuw dier heb je dit uiteraard nog niet en al zeker niet wanneer het al eens zwaar ziek is geweest, dan maak je je nog vlugger ongerust. Ik weet nog dat ik Luna twee dagen had toen ze stopte met drinken en ik in eerste instantie nog kon relativeren dat ze niet dronk omdat ze net groenvoer had gegeten, maar toen ik haar huid in een rimpel kon trekken, kreeg ik het toch ook even benauwd, ze was al wat uitgedroogd. Gelukkig begon ze meteen erna te drinken, maar dat heb je wel met jonge dieren, die ken je nog niet zo goed. Ik zou het in jouw geval in de gaten houden of het niet groter wordt of erger. De makkelijkste manier is door een foto te nemen met iets ernaast waardoor je het formaat kan zien, kan een meetlat zijn maar eigenlijk eender wat. Dan kan je de grootte en kleur in de gaten houden. Wordt de huid donkerder of lichter, wordt de plek groter of kleiner, meer of minder schilfers. Het loopt vast wel los. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .