Ga naar inhoud

Konijntje 9 weken erg stilletjes


Mirriez

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb sinds 2 dagen een konijntje van 9 weken maar het valt mij op dat ze erg rustig is. Zit stil, scharrelt niet echt rond in dr hok heb dr ook nog niet zien eten of drinken. Moet zij nog wennen of heeft ze het misschien koud (staat binnen) of mist ze dr zusjes? Wilde al kruikje in dr kooi doen of iets dergelijks.

Groetjes mirjam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze al wel gegeten of gedronken? Dat is namelijk echt heel erg hard nodig, een konijn kan niet langer dan 24 uur zonder te eten. Er gaan wel wat alarmbelletjes af bij mij, als ze niet of nauwelijks eet zou ik vanmiddag nog een dierenarts bellen. 

Stond ze binnen of buiten waar je haar vandaan hebt? Ik weet niet of je er aan gedacht hebt dat je konijnen die in de winter buiten zitten niet zomaar naar binnen kunt halen, en andersom ook niet? Als ze nu binnen woont lijkt het me in ieder geval niet dat ze het koud heeft... Je kunt in haar nekje voelen om een idee te krijgen van haar temperatuur. Maar als ze binnen zit en ze heeft het echt koud, lijkt me dat ook een goede reden om langs de dierenarts te gaan. Ik weet niet of het slim is om haar een kruik te geven, als is het maar omdat ze er waarschijnlijk aan zal gaan knagen.

Verder klinkt dit een beetje zoals mijn konijn zich gedroeg toen hij net bij ons kwam. Hij werd hoe langer hoe lamlendiger. Daarna kreeg hij diarree. Ik ben toen gelijk naar de dierenarts gegaan en hij bleek coccidiose te hebben. Dit komt regelmatig voor bij jonge konijnen (zeker als ze uit de dierenwinkel of bij een fokker vandaan komen) en als je er niet snel wat aan doet, is het dodelijk.

Volgens mij is de boodschap van mijn advies: bel de dierenarts. Ik heb zelf wel redelijk brutale konijnen getroffen, maar naar mijn idee is een konijn wat aan het wennen is, niet een konijn wat twee dagen nauwelijks eet en van zijn plek af komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze is nu actief aan het scharrelen. Heb dr neusje bij dr drinkflesje gehouden en vanaf dat moment is ze gaan drinken. Denk dat ze niet door had dat ze daar kon drinken want vanaf dat moment drinkt ze regelmatig en is veel levendiger! Gelukkig! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen vrijdag ook een konijntje gehaald van nu 9 weken oud (Murphy). Als ik hem uit het hok haalde en rond laat rennen is hij best actief, maar in zijn hok zat hij maar wat stilletjes voor zich uit te kijken.

Ik vond dat zo zielig dat ik vandaag toch nog een nijn uit hetzelfde nest erbij heb gehaald. 1 minuut later rende en sprong Murphy vrolijk door zijn hok, hij is nu duidelijk helemaal happy!! Ik zie ook dat ze allebei veel actiever zijn in hun hok en niet meer steeds stilletjes in een hoekje zitten.

Misschien toch nog een 2e erbij zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .