Ga naar inhoud

Konijnen terug bij elkaar zetten na gevecht


NielsK

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

ik had een vraag. Een week geleden waren m'n konijnen buiten aan het rondlopen. De konijnen, 2 vrouwtjes, zitten al een drietal jaar bij elkaar, quasi sinds hun geboorte. Nu liet ik ze daar even alleen, wat ik wel vaker doe, en toen ik iets later terugkwam zag ik dat ze fel gevochten hadden, lag er overal pels en had eentje wat bloed aan z'n mond. Toen ik naar ze toe ging begonnen ze opnieuw hevig te vechten en besloot ik ze voor de nacht uiteen te zetten. We zijn ondertussen een week later en ik heb het een konijn al meermaals terug in het andere hok proberen zetten, maar ze begonnen direct terug te stampen en achter mekaar te zitten. Nu heb ik ook een mannetje van 2 jaar die al geruime tijd gecastreerd is. Hij zit al even alleen. Wat probeer ik het beste, het konijn terug bij het andere vrouwtje te zetten of het aan het mannetje proberen te koppelen? 

Alvast bedankt, 

groetjes Niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus 2 voedsters en 1 gecastreerde ram?

Twee dames gaan vaak niet goed samen. Ook na langere tijd kunnen ze opeens gaan vechten, precies zoals jij nu ervaart. Soms gaat het goed met voldoende ruimte, maar 2 dames samen is gewoon niet ideaal.

Als je voldoende ruimte hebt, zou ik proberen een drietal te maken. Koppel ze dan wel in een ruimte die ze alledrie nog niet kennen en neem daar de tijd voor. Uiteindelijk hebben ze wel een ruime ren nodig. Je schrijft over een hok, maar hoe groot is dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .