Ga naar inhoud

Voedermomenten


Wendy04

Aanbevolen berichten

Dash is nu 11 weken oud, we hebben haar vanaf dat ze 8 weken oud was. Sinds dat we haar hebben ben ik bijna iedere dag het grootste deel van de dag thuis geweest (ik studeer maar de laatste weken kon ik de colleges via internet volgen). Ze zit in de woonkamer en ik probeer haar overdag een beetje bezig te houden met eten omdat ik het idee heb dat ze zich begint te vervelen (zaterdag gaan we naar de opvang om haar te koppelen, dus dan wordt dat hopelijk minder). Ze krijgt s ochtends en s avonds een deel van de biks en verder geef ik verdeeld over de dag nog wat (bv verstoppen onder een handdoek, gewoon wat uit de hand laten eten of in een voerbal).

Ik heb gelezen dat het belangrijk is om vaste voermomenten te hebben, en volgende week moet ik wel op de universiteit zijn dus dan krijgt ze alleen 's ochtends en 's avonds wat. Kan het dan kwaad dat ik nu nog wat tussendoor geef (kleine beetjes) of kan ik dit beter zo min mogelijk doen (om het af te bouwen)? Ik geef groenten nu ook overdag, maar ik wil dat dan sowieso 's avonds gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel gram biks zou ze trouwens mogen krijgen? Ze weegt nu 990 gram, we geven haar nu 35 gram, is dat genoeg/te veel/te weinig? Op de verpakking staat dat konijnen in de groei onbeperkt biks moeten krijgen maar dat lijkt me wel veel :P  Verder natuurlijk altijd onbeperkt hooi en iedere dag wat groenvoer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag de hoeveelheid biks geven voor haar volwassen gewicht. Als ze dus op een middelmaat konijn van 3-4 kg uit gaat komen, dan mag ze nu al 60-80 gram biks hebben.

Onbeperkt is inderdaad vaak wat veel, dan eten ze vaak niet zo goed hooi en laten ze de blinde darmkeutels liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had inderdaad gelezen dat we biks moesten geven voor het volwassen gewicht maar ik kon niet zo goed inschatten hoe zwaar ze zou worden, zou ze echt 3-4 kilo gaan wegen als ze nu nog maar 990 gram weegt? :P ik had gedacht dat ze misschien wat minder zwaar zou worden dus vandaar dat we minder gaven haha, maar dan zullen we wat meer gaan geven! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .