Ga naar inhoud

Ervaring met een watersilo


melody

Aanbevolen berichten

Er staat altijd een laagje water in de het drinkbakje onder/voor de silo, tot een bepaald niveau. Als ze drinken wordt de waterbak vanzelf gevuld tot hetzelfde niveau. Ze hoeven er dus niets voor te doen.

Ik heb de vragen even een eigen topic gehad, het topic waar het in stond was uit 2013 en ging over een ander product.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Evee voor je snelle reactie! Dan ga ik hem bestellen bij de webshop. Ik had nu een kippenwatersilo, maar omdat de ruimte waar het water inzit smal is stoten ze daar telkens tegen en klotst het water over het randje heen. Dus dat was geen pretje. Kan je deze ook in de winter in een buitenhok gebruiken?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf lang een watersilo in de ren gehad, toen ik nog een groep er in had zitten. Had hem wel altijd op een stoeptegel staan omdat hij wel recht moet staan (ook weer niet water pas hoor). Hij kan in de winter gewoon in een buitenhok, maar zoals in elke drinkfles of bak kan het water wel gewoon bevriezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb hem ook buiten staan. Vooral voor mn voedster die haar complete kin iedere keer nat had met een gewone waterbak omdat ze er half in hing met haar kin. Nu is het weer mooi aangegroeid en drinken ze ook normale hoeveelheden. Met die gewone bak liepen ze erdoorheen en ging het water erg hard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook altijd de Maya silo staan. Flesjes dronken ze niet uit en bakjes werden expres omgegooid. 

Zelfs de silo gooiden ze wel eens om, dan was het wel meteen een waterballet haha. Maar ik had hem ook in het hok op stro staan haha, dus dan gaat dat wat makkelijker. Op steen of een andere vlakke ondergrond gaat dat minder makkelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .