Ga naar inhoud

Wisselen tussen groentes


Kimmutje1987

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Bij onze konijntjes heb ik de volgende groentes inmiddels rustig opgebouwd: witlof, andijvie, babyboerenkool en we zijn nu bezig met gewone boerenkool. Nu krijgen ze een mix van dat elke dag. Als ik straks nog wat meer soorten heb opgebouwd, ga ik ze natuurlijk niet elke dag elk opgebouwd soort geven.. Hoeveel tijd kan er ongeveer verstrijken voordat je eigenlijk weer opnieuw moet beginnen met opbouwen?

Ik kan me zo voorstellen dat ze, als ze een half jaar geen boerenkool hebben gegeten, hier niet meer aan gewend zijn. Moet je dan weer beginnen met een stukje ter grootte van een postzegel, en het van daaruit weer opbouwen? Of mag je dan in wat grotere hoeveelheden opbouwen omdat ze er eerder al goed tegen konden?

Alvast bedankt voor de reacties :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar mag best wel even tussen zitten hoor. Bij mij zijn ze inmiddels zulke gevorderde groenvoer eters, dat ik ze eigenlijk niet eens meer goenvoer aanwen. Ook niet als ze het langere tijd (3-6 maanden) niet gegeten hebben. Ik geef dan natuurlijk niet gelijk de eerste keer een hele grote portie, maar ook niet zo weinig als je zou doen bij het aanwennen. Ze hebben gelukkig nooit meer problemen met groenvoer. Alleen met fruit en suikerrijke groentes zoals rode paprika en wortel moet ik rustig aan doen, anders laten ze de blinde darmkeutels liggen. Maar bladgroenten kan ik gewoon zonder problemen wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .