Ga naar inhoud

Kleine keutels


Gast

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Ik heb vrijdag 2 nieuwe konijnen opgehaald, maar nu zie ik dat Nora hele kleine keutels heeft.

Ze eet heel goed en beweegt ook goed, zie geen afwijkingen. Alleen dus hele kleine keutels.

Komt dit goed, of zal ik toch de dierenarts even informeren??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige kleine konijnen hebben ook kleine keutels. Maar het kan ook zijn van stress van de verhuizing. Misschien zijn ze van voer/hooi/groenvoer gewisseld sinds ze bij jou zijn? Of het is een beginnende verstopping. Er zijn heel wat redenen dat de keutels klein kunnen zijn. Even goed in de gaten houden en als ze uit een opvang komt, inderdaad even contact opnemen voor de zekerheid. Hopelijk valt het mee en is het niets ernstigs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de opvang gebeld, en hij kon daar niks over vinden bij de papieren van de konijnen, dus het hoort niet zo.

Ik heb de dierenarts gebeld, en de assistent ging aan de dierenarts vragen of ik kon beginnen met darmstimuleerde middelen, of dat ze haar toch even wilde zien, omdat ze wel gewoon eet en bewegelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan die kleine keutels ook komen door een voedingsfout?
Want Nora en Goofy waren de SS niet gewend!
Hadden bij de opvang een andere soort voer, maar heb geen overgangsvoer meegekregen!
Nu maar vragen welke dat was en een kleine zak van die kopen!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ze zal het dan al een week hebben? Maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het Nora is of dat het Goofy is???

Ik wil best een afspraak maken dat is geen probleem, maar ze hebben het al een week en zijn gewoon heel actief, de binkies vliegen je om de oren en eten heel erg goed???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het echt niet weten, maar het is wel een beetje gek... Misschien even voelen onder hun buikjes of het hard aanvoelt? En zijn de keutels alleen klein of zijn het er ook weinig?

Zelf ga ik altijd op mijn eigen gevoel naar de dierenarts, dus als jij denkt dat het verder niks ergs is, kan je kijken of het wisselen van voer helpt. Wie weet heeft ze gewoon wel altijd al kleine keutels gehad, maar hebben mensen het in de opvang niet opgemerkt, dat kan ook nog toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van mijn konijnen heeft ook altijd kleine keutels. Toen ik haar net uit de opvang had waren haar keutels groter, maar later werden ze kleiner. In de opvang kreeg ze ander eten dan dat ze bij mij krijgt. Eerst kreeg ze SS, maar nu krijgt ze beaphar care +, maar haar keutels blijven klein. Of het dus aan het voer ligt is moeilijk te zeggen.  Ik ben met haar al eens naar de dierenarts geweest maar hij kon niets vinden wat de oorzaak van de kleine keutels zou kunnen zijn. Omdat ze verder gewoon actief is, normaal eet ed maak ik me er niet meer druk om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een teddy dwerg (1,2kg) die ook kleine keutels heeft maar ze zien er wel gezond uit dus niks aan te merken.

Later had ik er een hangoor konijntje (volwassen 2-3kg) bij en deze legt toch al een pak grotere keutels, eerlijk gezegt schrok ik er wel een beetje van ze was nog maar 3 maand maar haar keutels waren groter dan m'n teddy dwerg, het hangt dus ook veel af van je ras van konijn.

 

Als ik de keutels zie zou ik dus ook kunnen zeggen welke van wie zijn, zo'n verschil is het 8-)

 

Het kan dus wel normaal zijn dat je konijntje kleinere keutels legt ookal zijn ze naar jouw mening toch te klein voor wat het zou moeten zijn.

Ik hoop dat je wat bent met mijn ervaring;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .