Ga naar inhoud

Goedkoper variant Mature konijnenbrok


Joseeke

Aanbevolen berichten

Een vraagje: wie weet of er nog een andere variant Mature konijnenbrok te koop is dan die van Science Selective?

Ed & Elly krijgen momenteel een gewone konijnenbrok, waar beide het goed op doen. Maar met de winter in het vizier & dat ze op leeftijd ondertussen raken, wil ik ze wat extra ondersteuning geven.

Mature van Science Selective vind ik behoorlijk aan de prijs. Zelf kan ik nergens een alternatief ervan vinden, misschien iemand van jullie wel :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oud is een breed begrip bij konijnen.

8 jaar is voor een groot konijnenras (5+ kg) al bijna hoogbejaard, terwijl dit voor een klein konijnenras niet zo hoeft te zijn. Zij kunnen soms wel 10/12 jaar worden. mits hun gezondheid het toelaat.

Mijn Ed wordt morgen 7 jaar, en Elly 20 november 6 jaar. Beide zijn grote konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Christaaa:

wat zoek je precies in een brok? In de mature brokken zit minder suiker en eiwit, dus als het gaat om aankomen, heb je er niks aan. Dan kun je beter iets bij geven, bijvoorbeeld erwtenvlokken. 

Ze hoeven niet aan te komen. Elly is al wat aan de royale kant. Ed niet, maar voor hem lijkt het me niet goed om aan te komen, gezien zijn verzwakte achterhand.

Wat ik precies zoek is een brok met de juiste samenstelling voedingsstoffen voor het oudere konijn. Een extra ondersteuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .